همشهری آنلاین: انفجار مهیب یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی سفارت امریکا در کابل دست‌کم ۱۷ کشته و ۴۰ مجروح بر جا گذاشته است.

افغانستان

به گزارش شبکه پرس تی وی این انفجار در روز سه‌شنبه (۲۱ خرداد، ۱۱ ژوئن) در نزدیکی سفارت امریکا و دیوان عالی افغانستان رخ داد.

ژنرال محمد ظاهر، رئیس اداره تحقیقات جنایی وزارت کشور افغانستان، گفت که فرد بمب‌گذار خودرو بمب‌گذاری‌شده خود را در نزدیکی اتوبوس حامل کارمندان دیوان عالی افغانستان منفجر کرد.

منطقه‌ای که سفارت امریکا در کابل، پایتخت افغانستان، قرار دارد در سال‌های گذشته چندین بار هدف بمب‌گذاری و حملات گوناگون قرار گرفته است. در این حملات همواره هیات‌های دیپلماتیک امریکایی هدف بمب‌گذاران بوده‌اند.

منابع افغان می‌گویند انتظار می‌رود شمار تلفات با توجه وخامت حال برخی از مجروحان افزایش یابد.

طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

شبه‌نظامیان طالبان به تازگی آغاز «تهاجم بهاری» سالانه خود علیه نیروهای تحت امر امریکا و نیروهای افغانستان را اعلام و سوگند یاد کرده‌اند موج جدیدی از حملات را در سراسر افغانستان به راه اندازند.

شبه‌نظامیان طالبان همچنین می‌گویند که از «هر نوع تاکتیک ممکن» برای تحمیل تلفات بر نیروهای افغان و نیروهای تحت امر امریکا استفاده خواهند کرد.

مقام‌های افغان نیز در پی اعلام موج جدید حملات طالبان، تدابیر امنیتی را در شهرهای بزرگ افغانستان از جمله کابل افزایش داده‌اند.

امریکا سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد. این حمله اگر چه رژیم طالبان را سرنگون کرد، اما هنوز هم با گذشت بیش از ۱۲ سال و نیز حضور هزاران نیروهای نظامی خارجی، افغانستان همچنان شاهند ناامنی و هرج و مرج است.

کد خبر 218400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز