یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سطح رود اِلبه در آلمان بالا آمد و شرایط دشواری را برای شهرها و دهکده‌های کرانه این رود پدید آورد: یک سد در محل پیوستن دو رود زاله و البه در نزدیکی شهر ماگدبورگ (Magdeburg) در شرق آلمان (مرکز استان زالسلند) یکشنبه شکست.

flood-germany

flood-germany

در پی این رویداد حدود ۱۵۰تن از ساکنان این منطقه مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. این درحالی است که حدود ۳۰۰۰ تن از اهالی مناطق شرقی آلمان نیز روز شنبه از بیم سیل، خانه‌هایشان را تخلیه کرده بودند. در این شرایط به نظر می‌رسد ساختن آب بند توسط اهالی کاری بی‌فایده و یا حتی خطرناک باشد.

اولریش گرشترر، کمیسیونر استان زالسلند (Salzland) به یورونیوز می‌گوید: ما از اینکه می‌بینیم مردم همچنان سعی می‌کنند با آوردن کیسه‌های شن آب بندها را محکم کرده و مانع پیشروی سیل شوند، تعجب می‌کنیم. از نظر ما آنها زندگی‌شان را به خطر می‌اندازند. زیرا هر دقیقه حجم زیادی از آب از آنجا عبور می‌کند و ما فکر می‌کنیم اتخاذ چنین تدابیری بی تاثیر است.

رود البه (Elba) یکی از رودهای اصلی اروپای مرکزی است که از جمهوری چک سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از آلمان به دریای شمال می‌ریزد. رود زاله (Saale) یکی از شاخه‌های جنبی این رود است.

ارتفاع آبِ رودخانه البه، صبح روز یکشنبه بیش از ۷ متر گزارش شده است. در حالیکه سطح آب در حالت طبیعی، در این رود حدود ۲ متر است. رود البه در تابستان سال ۲۰۰۲ نیز طغیان کرد و خرابی‌های زیادی در مناطق زاکسن به بار آورد.

کد خبر 218057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز