همشهری آنلاین: شمار کشته‌های سیل در شرق و مرکز اروپا به دوازده تن رسیده است و به نظر می‌رسد مناطق سیل زده باید خود را برای روزهای دشوارتری آماده کنند.

در آلمان نیروهای امداد برای نجات کسانی که در میان سیل گرفتار شده‌اند از هلی کوپتر استفاده می کنند. به همین دلیل هزاران نفر در ایالت‌های ساکسونی و بایرن مجبور به ترک خانه هایشان و نقل مکان به مناطق امن تر شده‌اند.

آنگونه که یورونیوز می‌گوید بخش‌هایی از آلمان چنین سیلی را در قرن‌های اخیر تجربه نکرده‌اند در حالی که برای بسیاری از ساکنان جنوب این کشور سیل امسال یادآور خاطره تلخ سیل ویرانگر یازده سال قبل است.

آب رودخانه در شهر هاله در شرق آلمان به بالاترین سطح خود در چهارصد سال گذشته رسیده است.

حدود بیست هزار نفر در جمهوری چک مجبور به ترک خانه هایشان شده‌اند. در پایتخت جمهوری چک افزایش سطح آب رودخانه متوقف شده است و بیم طغیان آن فعلا وجود ندارد. در مرز اتریش و اسلواکی برای مقابله با جاری شدن آب رودخانه در صورت طغیان، در کناره‌های آن بندهایی برای مهار آب نصب کرده اند.

سطح آب در رودخانه دانوب در اتریش به بالاترین میزان خود در ده سال اخیر رسیده است

بالاآمدن آب رودخانه دانوب که برای مردم اتریش دردسر ساز شده است، در بوداپست مجارستان هم مشکل ساز شده است. به مردم بوداپست هشدار داده شده است که افزایش آب دانوب تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴