سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باران‌های سیل آسا در بخش‌هایی از اروپای مرکزی ادامه دارد و چند شهر را در کشورهای جمهوری چک، آلمان و اتریش زیر آب فرو برده است.

سیل اروپا

The tourist boat "Donau" (Danube) is seen on the flooded river Danube in the three-rivers city of Passau in south-eastern Bavaria June 4, 2013.

شمار کشته‌های ناشی از سیل در این سه کشور به حدود ده تن رسیده است. یورونیوز در باره ای کشورها گزارش دارد:

جمهوری چک

در سراسر جمهوری چک وضعیت فوق العاده اعلام شده است و هفت هزار نفر از بیم سیل خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند. میزان آب رودخانه شهر پراگ به ده برابر میزان معمولش رسیده است. مسئولان باغ وحش این شهر مجبور شده‌اند که ده‌ها حیوان را از باغ وحش به مکان امن‌تری منتقل کنند. پل چارلز پراگ که در این فصل معمولا میزبان انبوه گردشگران است، بسته شده است.

آلمان

در آلمان بیش از 1700 نیروی ارتش به کمک امدادگران در مناطق سیل زده شرق و جنوب این کشور آمده‌اند. سطح آب در شهر پاسو، در ایالت بایرن به بالاترین میزان خود از قرن شانزدهم رسیده است. براساس پیش بینی سازمان‌های هواشناسی باران‌های سنگین‌تری در ایالت بایرن در راهند. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان قرار است از مناطق سیل زده بازدید کند. بخشی از اتوبانی که شهر مونیخ در آلمان را به شهر سالزبورگ در اتریش وصل می‌کند کاملا در زیر آب فرو رفته است.

اتریش

در منطقه سالزبورگ اتریش و اطراف آن بیش از سیصد نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. بسیاری از راه‌ها بر اثر سیل و رانش زمین بسته شده‌اند. مردم اتریش چشم نگران خود را به سطح آب رودخانه دانوب دوخته‌اند.

کد خبر 217428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز