شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

گروه حوادث: مرد کلاهبردار وقتی دید طعمه‌اش برای درمان قصد سفر به انگلیس را دارد، ویزای جعلی این کشور را 20میلیون تومان به او فروخت.

حوادث

وقتی شماره پرواز تهران - لندن در فرودگاه امام‌خمینی از بلندگوها شنیده شد، فرید نگاهی به بلیتش انداخت و به طرف گیت حرکت کرد تا کارت پرواز بگیرد. او مدارکش را در اختیار مسئول گیت قرار داد و وقتی شنید که ویزایش جعلی است، رنگ از چهره‌اش پرید. مأموران مستقر در گیت با اطلاع از جعلی‌بودن ویزای مرد جوان او را بازداشت کردند و در اختیار پلیس فرودگاه قرار دادند. مسافر لندن درحالی‌که شوکه شده بود دستگیر شد اما با اظهاراتی که پیش روی پلیس قرار داد از اتهام جعل تبرئه شد.

آشنایی در اداره گذرنامه

مرد جوان در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت: چند وقت پیش دچار چشم درد شدیدی شدم و به چندین بیمارستان رفتم اما درمان‌ها نتیجه‌ای نداشت. بعد از آن تصمیم گرفتم برای مداوا به انگلستان بروم. ابتدا برای گرفتن ویزا راهی سفارت این کشور شدم. در اداره گذرنامه و در بیرون از سفارت با جوانی به نام حسین آشنا شدم. او سر صحبت را باز کرد و وقتی شنید که قصد رفتن به انگلیس را دارم، ادعا کرد که می‌تواند برایم ویزای این کشور را بگیرد.

من هم به او اعتماد کردم و شماره موبایلم را در اختیارش قرار دادم. وی ادامه داد: حسین چندبار با من تماس گرفت و قول داد که می‌تواند ظرف مدت کوتاهی برایم ویزا تهیه کند. او مدعی بود که نفوذ زیادی در سفارت دارد و با گرفتن مدارکم، از من خواست به حسابش پول واریز کنم. من در 3 نوبت 20میلیون تومان به‌حساب حسین پول ریختم به این امید که به‌زودی ویزای انگلیس به دستم می‌رسد و راهی این کشور خواهم شد؛ سرانجام حسین با من تماس گرفت و گفت که ویزا آماده است. با او قرار گذاشتم و بعد از گرفتن مدارک بلیت هواپیما تهیه کردم اما همه رویاهایم در فرودگاه وقتی متوجه جعلی بودن ویزا شدم رنگ باخت. به همین‌خاطر از حسین که اینچنین مرا فریب داد و دست به کلاهبرداری زد شکایت دارم.

ردپای یک زن

بعد از شکایت این مرد، پرونده در اختیار مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و از همان زمان تجسس‌های پلیسی برای شناسایی کلاهبردار فراری آغاز شد. کارآگاهان در نخستین قدم به بررسی شماره حسابی که مالباخته در 3 نوبت به آن پول واریز کرده بود پرداختند. در ادامه تحقیقات، هویت این زن شناسایی شد و مأموران راهی محل زندگی او شدند. زن جوان دستگیر شد و بعد از انتقال به اداره آگاهی اعتراف کرد که همسر حسین (مرد کلاهبردار) است. با اطلاعاتی که از وی به‌دست آمده بود، متهم فراری نیز به دام پلیس افتاد و به اداره آگاهی منتقل شد.

جعل ماهرانه

مرد جوان وقتی شواهد را علیه خود دید لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری میلیونی اقرار کرد. وی به مأموران گفت: برای انجام کاری به اداره گذرنامه رفته بودم که مالباخته را دیدم. ویزای جعلی که برای این مرد تهیه کرده بودم آنقدر ماهرانه جعل شده بود که تصور نمی‌کردم نقشه‌ام به این زودی لو برود و دستگیر شوم. سرهنگ جان‌پرور، سرپرست پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر به همشهری گفت: مرد کلاهبردار بعد از اعتراف با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد. این در حالی است که تحقیقات مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی جرائم احتمالی دیگر از سوی وی و همسرش و همچنین دستگیری همدستان احتمالی‌اش ادامه دارد.

کد خبر 216973
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز