گروه حوادث: کلاه به جا مانده از مرد معتاد در صحنه جنایت، راز قتل جوان 37ساله را فاش کرد.

حوادث

مرد معتاد و همسرش اعتراف کردند که به انگیزه سرقت وارد خانه مرد جوان شده و دست به قتل ناخواسته او زده‌اند.بعد از ظهر 22آذرماه سال گذشته مأموران پلیس پایتخت در جریان سرقت خونین از خانه‌ای در منطقه نارمک قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که 2 ناشناس پس از ورود به یک خانه قدیمی، اقدام به ضرب‌و‌شتم صاحبخانه و مادرش کرده و پس از سرقت 5عدد النگو و انگشتر طلا متواری شده‌اند. پس از فرار آنها نیز جوان صاحبخانه به‌دلیل شدت صدمات وارده به بیمارستان منتقل شده اما تلاش پزشکان برای نجات وی نتیجه‌ای نداشته و او جانش را از دست داده است.

با این اطلاعات، تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران راهی محل حادثه شدند و در نخستین اقدام به تحقیق از مادر 75ساله مقتول پرداختند. او در تشریح ماجرا گفت: حدود ساعت 17:30بود و من برای گرم کردن غذا به آشپزخانه رفته بودم که متوجه 2 نفر پشت سرم شدم. قبل از اینکه سرم را برگردانم، آنها یک گونی روی سرم کشیدند و شروع به ضرب و شتم من کردند. با داد و فریادهای من، پسرم که داخل اتاقش بود به آشپرخانه آمد اما آنها به او حمله کردند و دست و پایش را با طناب بستند. دزدان، پسرم را به باد کتک گرفتند و او را که از حال رفته بود روی کف آشپزخانه انداختند. آنها سپس چادری دور سرم بستند و دست و پایم را طناب‌پیچ کردند و با سرقت النگوها و انگشتر طلایم، پا به فرار گذاشتند.

زن سالخورده ادامه داد: وقتی آنها به من و پسرم حمله کردند شیر آشپزخانه باز بود. آب در کف آشپزخانه جاری شده بود و تا زمانی که من توانستم دست و پایم را باز کنم، حجم زیادی از آب در جایی که پسرم بیهوش روی زمین افتاده بود جمع شده و همه صورتش در داخل آب بود. با فریادهای من همسایه‌ها به کمکمان آمدند و پسرم به بیمارستان انتقال یافت اما نتوانست طاقت بیاورد و جانش را از دست داد.

علت مرگ؛ خفگی در آب

اظهارات زن سالخورده در حالی بیان می‌شد که پزشکی قانونی علت مرگ مرد جوان را خفگی به‌علت غوطه‌ورشدن سر و صورت در آب عنوان کرده بود. بنابراین دستور بازداشت دزدان جنایتکار صادر شد و تحقیقات برای یافتن ردی از آنها ادامه یافت. ماموران در پرس و جو از همسایه‌ها متوجه شدند که مقتول به مواد‌مخدر اعتیاد داشت و دوستانش مدام به خانه آنها رفت‌وآمد می‌کردند. از سوی دیگر یکی از همسایه گفت: در خانه مقتول معمولا باز بود و دوستانش به راحتی وارد آنجا می‌شدند. در روزحادثه نیز من بالای پشت بام بودم که دیدم مردی میانسال با اضطراب از خانه مقتول و مادرش خارج و دوان دوان از آنجا دور شد.

از آنجا که احتمال داشت عامل جنایت یکی از افرادی باشد که به خانه قربانی رفت‌وآمد داشته، مأموران با کمک همسایه به چهره‌نگاری از مرد میانسال پرداختند و تصویر چهرنگاری شده او را در اختیار مادر مقتول قرار دادند. پیرزن به محض دیدن تصویر، او را شناخت و گفت که فرد موردنظر مردی به نام یاسر است که در کار خرید و فروش مواد‌مخدر فعالیت دارد و چندین بار به خانه آنها آمده است. از سوی دیگر در خانه پیرزن کلاهی پیدا شد که هنگام حمله عاملان جنایت در خانه آنها جا‌مانده بود. پیرزن شک نداشت که این کلاه متعلق به یاسر است و خودش چندبار این کلاه را روی سر او دیده است.

در تعقیب مظنون

ماموران که حدس می‌زدند یاسر یکی از دزدان جنایتکار باشد، او را تحت تعقیب قرار دادند اما وی پس از جنایت محل زندگی‌اش را ترک کرده و ناپدید شده بود. با این حال مخفیگاه وی در پاتوق معتادان در خیابان جمهوری شناسایی و مرد جنایتکار 15اردیبهشت امسال در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.مرد میانسال به اداره آگاهی منتقل شد اما در بازجویی‌ها ادعا کرد که بی‌گناه است و در سرقت مرگبار نقشی نداشته است. با این حال وقتی مأموران کلاه به جا مانده از وی در محل جنایت را به او نشان دادند، لب به اعتراف گشود و به سرقت خونین اعتراف کرد.

زوج جنایتکار

وی گفت: مدتی بود که با زنی به نام سحر به‌صورت موقت ازدواج کرده بودم. من و سحر هر دو به هروئین اعتیاد داریم و هر چه پول
در می‌آوریم، خرج خرید مواد می‌کنیم. مدتی قبل صاحبخانه سحر حکم تخلیه گرفت و می‌خواست اثاثیه او را بیرون بریزد. من که چندبار به خانه مقتول و مادرش رفت‌وآمد داشتم، دیده بودم که زن سالخورده مقداری طلا دارد. بنابراین با سحر نقشه سرقت کشیدیم و راهی آنجا شدیم اما قصد جنایت نداشتیم. بعد از اعترافات این مرد، همدست او نیز در مخفیگاهش درحالی‌که زیر انبوهی لباس مخفی شده بود، دستگیر شد و به شرکت در سرقت مرگبار اعتراف کرد. سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: برای هر دو متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 216968
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز