سرپرست سازمان تأمین اجتماعی پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تا پایان خرداد را وعده داد و گفت: قول می‌دهیم که تا پایان خرداد حقوق بازنشستگان همراه با مابه‌التفاوت پرداخت‌ شود.

سعید مرتضوی تأکید کرد: در سال‌های گذشته حقوق بازنشستگان از تیر و مرداد افزایش می‌یافت ولی قول می‌دهیم که تا پایان خرداد‌ماه حقوق بازنشستگان همراه با مابه‌التفاوت پرداخت‌ ‌شود.سازمان تأمین اجتماعی برای افزایش 25درصدی حقوق بازنشستگان نیاز به 2هزار و 800میلیارد تومان منابع مالی دارد. پیشنهاد افزایش حقوق به دولت ارسال شده است و طی این هفته و هفته آینده این مصوبه به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: حداقل حقوق بازنشستگان در سال‌جاری 700هزار تومان است و این امتیاز برای افرادی است که کاملا حق بیمه خود را پرداخت کرده باشد.او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بازنشستگان از بیمه تکمیلی دی رضایت کامل ندارند گفت: کانون‌های بازنشستگی که توسط منتخبین بازنشستگان تأمین اجتماعی تشکیل شده است قراردادی با بیمه دی منعقد کردند و این موضوع هیچ‌گونه ربطی به سازمان تأمین اجتماعی ندارد.

مرتضوی در توضیح اجرای طرح همسان‌سازی تأکید کرد:تا زمانی که پول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از طریق دولت به‌حساب سازمان واریز نشود نمی‌توانیم در راستای همسان‌سازی حقوق پرداختی داشته باشیم.مرتضوی از اعلام نتیجه نهایی کارگروهی که در ارتباط با قانون همسان‌سازی‌ تشکیل شده است تا 2هفته آینده خبر داد و گفت: نتیجه این کارگروه تا 2هفته آینده اعلام می‌شود و امیدواریم مشکل قانون همسان‌سازی‌ به‌عنوان یک مطالبه قدیمی برطرف شود.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در این کارگروه که به واسطه کانون‌های بازنشستگان تشکیل شده است، نمایندگان کانون‌ها، معاونت فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی و سایر مسئولان سازمان عضو هستند و بیش از 10جلسه کارشناسی در این خصوص برگزار شده است.

مدیرعامل تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بخشی از داروهای ام‌اس تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند گفت:به تمام استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که داروهای سرطانی و ام‌اس از طریق سازمان مرکزی پشتیبانی می‌شود و به کسانی که بی‌بضاعت باشند به واسطه گزارش‌های دیگر اداره کل‌ها هزینه داروهای آنها پرداخت می‌شود. گزارش‌های هزینه داروهای ام‌اس و سرطانی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بخش مشاوره اجرایی مدیرعامل سازمان بررسی و از محل بودجه غیرشمول پرداخت می‌شود.او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا چه سقف به بیماران ام‌اس و سرطانی کمک می‌شود گفت: برای هر فرد براساس نظر معاونت درمان بین 7 تا 10 میلیون تومان کمک هزینه داروهای سرطانی و ام‌اس پرداخت می‌شود.

کد خبر 216788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز