همشهری آنلاین: شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از یک مقام ترکیه از بازداشت چند فرد حامل مواد شیمیایی در این کشور، خبر داد که براساس گزارش ها مظنون به ارتباط به گروههای تروریستی بویژه القاعده و النصره هستند.

زنگ خطر تروریست های شیمیایی القاعده و النصره در ترکیه

به گزارش واحد مرکزی خبر، یکی از مسئولان شهر آدانا در ترکیه روز جمعه اعلام کرد: نیروهای امنیتی این شهر 12 نفر را که مواد شیمیایی با خود داشتند بازداشت کردند. افراد بازداشت شده مظنون به ارتباط با سازمان های تروریستی هستند.

در همین حال رسانه های خبری ترکیه هم اعلام کردند چند نفر مرتبط با سازمان القاعده و جبهه النصره در استانبول، آدانا و مرسین دستگیر شدند.

هنوز جزییات این خبر و هویت و ملیت افراد بازداشت شده اعلام نشده است.

بخش زیادی از خاک ترکیه همجوار با سوریه به مرکز فعالیت گروههای تروریستی و عوامل مسلح ضد سوری تبدیل شده که شاهد رویدادها ی مسلحانه و بمب گذاری نیز بوده است.

رسانه های ترکیه پیش از این اعلام کرده اند که شماری از نیروهای تروریست های سوری هم اکنون در مرزهای دو کشور ترکیه و سوریه حضور دارند.

برنامه گسترده حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی اردوگاه ضدسوری بوی‍ژه آمریکا، انگلیس، عربستان، قطر و ترکیه از عوامل مسلح و تروریست هاف سبب شده عناصر تندرو از کشورهای مختلف حتی غربی روانه سوریه شوند که تاکنون بسیاری از آنان کشته شده اند.

کد خبر 216763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز