همشهری آنلاین: یک گروه هکر با انتشار اسنادی از انفجارهای شهر مرزی «ریحانلی» ترکیه فاش کرد که گروهک تروریستی «النصره» سوریه با آگاهی دستگاه اطلاعاتی آنکارا این انفجارها را انجام داده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «عاجل»، یک گروه از هکرها پس از نفوذ به رایانه‌های دستگاه اطلاعاتی ترکیه، اسنادی را منتشر کرد که اطلاعات مهمی درباره انفجارهای 11 می «ریحانلی» و کشته شدن 54 شهروند ترکیه را ارائه می‌دهد.

بر اساس این اسناد، دستگاه اطلاعاتی ترکیه آگاه بوده که «جبهة النصره» در سوریه که وابسته القاعده است، 3 خودروی بمب‌گذاری شده برای انفجار در ترکیه آماده کرده است و این دستگاه اطلاعاتی از 25 آویل گذشته یعنی دو هفته پیش از وقوع این انفجارها، از آن آگاه بوده است.

بر اساس این گزارش، النصره، 3 خودرو در منطقه «الرقة» آماده کرده بود که یکی از آنها از نوع «مزدا»، یکی از نوع «کیا» و دیگری از یک نوع دیگر بود.

به نوشته روزنامه ترکی «ملیت» نیز، دستگاه اطلاعاتی ترکیه با وجود اطلاع از این مسئله، هیچ تلاشی برای پیدا کردن این خودروها از 25 آوریل تا 11 می نکرده است و با این مسئله با اهمال برخورد کرده است.

این روزنامه‌ پس از ارائه پرونده «ریحانلی» به دادستانی با همین اسناد، اعلام کرد که «احمد داوود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه زمانی که نقش جبهة النصره در این انفجارها را رد کرد در واقع در نقش وکیل مدافع این جبهه حاضر شده است.

«بشار اتالای» معاون نخست‌وزیر ترکیه نیز با اعتراف به امکان نقش این جبهه در انفجار ریحانلی، برخی را غافلگیر کرد.

وی درباره عدم تلاش برای جلوگیری از انفجارهای ریحانلی به رغم اطلاعات موجود، گفت: مقامات ترکیه یک کمیته بازرسی دولتی برای بررسی مسئله اهمال احتمالی صورت گرفته تشکیل داده است و درست نیست که قبل از پایان تحقیقات در این باره حکم داد.

کد خبر 215788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز