چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

مرور پرونده صدساله شهرداری‌ها در تهران نشان می‌دهد که هرچه دوره مدیریت یک شهردار طولانی‌تر بوده توانسته است منشاء خدمات مؤثرتری باشد.

از مجموع نزدیک به 60 شهردار پایتخت تعداد شهردارانی که بیش از سه سال این مسئولیت را به‌عهده داشته‌اند از تعداد انگشتان دو دست فراتر نمی‌رود و طرفه است که عناصر پایدار محیط شهری تهران عمدتا در دوره همین تعداد معدود شکل گرفته‌اند.

اصرار بر تثبیت مدیریت شهری تهران ازهمین‌رو مورد تأکید جدی دلمشغولان این شهر بزرگ قرار داشت و شاید بتوان ازجمله عوامل بنیادین آشفتگی‌ها و نابسامانی‌های سیمای تهران را در همین نکته دانست که متوسط عمر دوره‌های مدیریت آن تاکنون حدود هجده ماه بوده است.

با رأی شورای شهر، یک شهردار دیگر در تهران این امکان را یافت که در دوره‌ای طولانی‌تر فرصت اجرای راهبردها و آرمان‌های خود در عرصه شهر را در اختیار داشته باشد.

امیدواریم مجموعه شهرداری تهران این فرصت ذیقیمت را قدر دانسته و حاصل آن چشم‌اندازی متوازن‌تر برای پایتخت ایران اسلامی باشد.

در این‌باره همچنین جای آن دارد که نگاه مسئولانه اعضای شورای شهر تهران را ارج بگذاریم که با وجود پاره‌ای اختلاف سلیقه‌ها، درنهایت به ابقای شهردار   کارآمد  و با برنامه رأی دادند.

فضای مذاکرات شورا در سه روز گذشته نیز به‌وضوح حکایت از جدیت منتخبان مردم در انجام مسئولیت خود دارد.

چند عضو شورای شهر نیز که علی‌الاصول از سر احساس مسئولیت به میدان رقابت با شهردار منتخب درآمدند، در ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو به‌یقین از مؤثرترین عناصر همراه و حامی شهردار و مجموعه مدیریت شهری خواهند بود که بدون همدلی و همراهی اعضای شورا، وظیفه خطیر و سنگین اداره، نوسازی و توسعه شهر تهران به سرانجام نخواهد رسید.

کد خبر 21657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز