دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

محمد خوش‌چهره*: کلانشهر تهران به دلیل وجود مشکلات متراکم‌شده و پیچیده خود، نیازمند مدیری است که علاوه بر درایت، تفکر، بصیرت و تجربه، از توانمندی‌های فردی ویژه‌ای برخوردار باشد.

همچنین مدیر این کلانشهر باید در ایجاد فضای همکاری درون سازمانی و تعامل با نهادهای برون سازمانی برای کاهش مشکلات اجرایی بکوشد. باتوجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران از این رو که ایشان علاوه بر  ویژگی‌های فردی، یک سال و نیم تجربه مدیریت شهری داشته‌اند تصمیم درستی بود.

به نظر می‌رسد پس از این انتخاب فرصت مناسبی برای تدوین برنامه‌ای 4 ساله و جامع ایجاد شده‌باشد چرا که بسیاری از مشکلات تهران نیازمند راه‌حل‌های میان‌مدت و طولانی‌ مدت است. در این بین شهرداری تاکنون نتوانسته است با بخش‌های برون سازمانی نظیر مجمع نمایندگان تهران ارتباط مناسبی برقرار کرده و از تمام ابزارهای خود استفاده کند.

متعاقب ارتباط مناسب شهرداری با نهادهای برون‌ سازمانی، لازم است برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی برای حل مشکلات تدوین شود چرا که بیشتر مشکلات انباشته شده‌اش ناشی از نگاه مقطعی مدیران پیشین به معضلات شهر بوده است.

نکته دیگر لزوم طراحی یک برنامه استراتژیک برای مشکل مسکن از سوی  شورای شهر و شهرداری تهران است چرا که غفلت و ضعف نهادهای مرتبط با مسکن درگذشته و حال موجب شده است تا سوداگری مسکن در سرنوشت این بخش تعیین‌کننده باشد و نه سیاست‌های نهادهای مرتبط.

*عضو کمیسیون اقتصاد مجلس

کد خبر 22027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز