مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان رفاه ،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از تهیه نرم افزار بانک اطلاعاتی کارگران خبر داد و گفت: بانک جامع اطلاعاتی کارگران به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، حسین زارع صفت با اعلام این خبر افزود: قرار است به زودی با کمک این نرم افزار، بانک جامع اطلاعاتی از وضعیت کارگران شهر تهران در سامانه‌ها تهیه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 382هزار و 435کارگر فصلی و ساختمانی در استان تهران مشغول به کارهستند که از این تعداد 135هزار نفر (طبق آمار اداره تعاون،کار و امور اجتماعی در ارایه سهام عدالت ) در پایتخت به سر می‌برند.

مدیرعامل سازمان رفاه همچنین از افزایش مراکز کاریابی ویژه کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد و تصریح کرد: دو مجموعه کاریابی دیگر در مناطق 7 و 8 به 12مجموعه قبلی افزوده شده است.

زارع صفت همچنین ازانجام فعالیت های تحقیقاتی دربحث آسیب شناسی کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد واظهار کرد: 3دغدغه در این فعالیت تحقیقاتی مد نظر قرار گرفته است؛ دغدغه کارگران،کارفرمایان و نهادهای اجرایی.

وی درتشریح دغدغه کارگران بیان کرد: تسهیل در امور بیمه کارگران یکی از مهمترین دغدغه های مطرح شده در این تحقیق است.ما سعی کردیم برای تسهیل در روند بیمه شدن کارگران ، تفاهم نامه ای با 19 ارگان ذی ربط امضا کنیم تا در قالب کارگروه ویژه و با مشارکت بین بخشی مصوبات این کمیته پیگیری شود.

کد خبر 216553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز