سقز: سیدمحمدصالح حسینی، یک فعال کارگری در شهرک صنعتی قهر‌آباد سقز شرایط این مجموعه صنعتی را بحرانی توصیف می‌کند و می‌گوید: هم‌اکنون تمامی ۶۰ واحد تولیدی در این شهرک به‌دلیل کمبود سرمایه در گردش با بحران روبه‌رو هستند.

 کارگران شهرک صنعتی قهرآباد، قربانی مشکلات اقتصادی

 او تعداد کارگران شاغل در این شهرک صنعتی را ۳۰۰ نفر اعلام می‌کند و می‌افزاید: بحران اقتصادی به همراه فقدان نظارت بر کارفرمایان و حمایت‌نشدن صنایع توسط دولت باعث شده دستمزد و حقوق کارگران مطابق قواعد قانون کار پرداخت نشود و یا با تأخیرهای طولانی پرداخت شود و تعدادی از کارگران نیز بیکار شوند. این کارگر با مرور وعده‌های دولت درخصوص توسعه صنایع و ایجاد اشتغال در کردستان، می‌گوید: برخلاف وعده‌های مسئولان دولتی که می‌گویند با توسعه صنعت، شغل ایجاد کرده‌ایم، طبق مشاهدات نیروهای بومی در سال‌های اخیر بیکاری در شهرستان سقز رشد داشته و شغل پایداری هم ایجاد نشده است.

حسینی در ادامه پیچیدگی و زمانبر بودن بوروکراسی را از دیگر مشکلات صنایع در این شهرک صنعتی عنوان کرده و می‌گوید: واحدهای صنعتی سقز با کمبود سرمایه در گردش مواجهند و به‌دلیل پیچیدگی روند اعطای تسهیلات، بسیاری از واحدهای صنعتی این شهرستان توان تهیه مواداولیه تولید را ندارند.

کد خبر 211578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز