همشهری آنلاین: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بررسی طرح دو بار افزایش حقوق کارگران و کارمندان در سال را بر اساس نرخ تورم در دستور کار دارد.

رضا رحمانی در آیین تجلیل از خادمین کارگران، کار، تولید و صنعت آذربایجان شرقی و تشکلات کارگری، با اشاره به نرخ دستمزد فعلی کارگران گفت: مطابق قانون افزایش نرخ حقوق کارگران باید بر اساس نرخ تورم باشد.

وی به اصلاح قانون کار که در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد اشاره کرد و گفت: بایستی پیگیری‌های لازم را در این زمینه داشت تا به نتایج مطلوب و به سود جامعه کارگری رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه کارگر تبریز، رحمانی از عملی نشدن اجرای قانون بازنشستگی در 25 سال از سوی دولت انتقاد کرد و گفت: شرایط به گونه ای شده که عده‌ای از کارگران به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و این نهاد نیز به نفع آنها رای صادر کرده است واین به نفع کشور نیست که کارگران تک تک اقدام و خواستار احقاق حقوق خودشان بشوند؛ چرا که این امر هزینه‌های فراوانی برای کشور در پی دارد.

رحمانی با اشاره به تلاش دشمنان برای متوقف کردن حرکت رو به رشد کشور از طریق تحریم‌ها گفت: سال گذشته سالی عادی برای کشور نبود و شوکی که از کمبود نقدینگی، نوسانات ارزی و تحریم‌ها در کشور به وجود آمد اگر در کشور دیگری رخ می داد آن کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شد که خوشبختانه ما با کمترین آسیب‌ها روبرو شدیم و اگر در برخی موارد مشکلی پیش آمد ناشی از بی­‌تدبیری مسئولان بود.

 

کد خبر 212344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز