اصفهان: تاکسیرانی اصفهان، سامانه هوشمندی روی تاکسی‌ها نصب می‌کند که با وجود آن نرخ کرایه تاکسی مسافران به‌صورت هوشمند محاسبه شود.

 تغییر نرخ کرایه تاکسی در اصفهان با تغییر وضعیت آب‌وهوا

گفته می‌شود که با این سامانه هم شهروندان می‌توانند بر رفت‌وآمد و هزینه کرایه تاکسی خود مدیریت کنند و هم رانندگان تاکسی‌ از بسیاری از مشکلات خود خلاص می‌شوند.

بر این اساس از ساعت 10شب تا صبح و در زمان بارندگی که رانندگی با دشواری‌هایی همراه است به‌صورت هوشمند بر نرخ کرایه اضافه می‌شود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در همین خصوص گفت: محاسبه نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر اصفهان به حجم ترافیک شهر بستگی دارد و بنابراین محاسبه نرخ کرایه در صبح یا شب متفاوت است.

علیرضا تاج‌میرریاحی در گفت‌وگو با فارس افزود: از ویژگی‌های مهم این سامانه، حذف پول خرد از چرخه پرداخت کرایه و همچنین محاسبه دقیق و عادلانه کرایه است. پرداخت کرایه در این سامانه، هم از طریق اصفهان‌کارت و هم از طریق کارت‌های شتاب‌ امکان‌پذیر است. وی اضافه کرد: در گذشته توقف تاکسی‌ها در ترافیک شهر در تعیین نرخ کرایه محاسبه نمی‌شد اما اکنون این سامانه توقف‌های تاکسی در ترافیک شهر را نیز در نرخ کرایه محاسبه می‌کند.

کد خبر 216498

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز