گروه شهری: مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از اعمال نرخ کرایه سال 92در تمامی 80هزار تاکسی پایتخت از روز شنبه 21اردیبهشت‌ماه خبر داد.

میثم مظفر با اعلام این خبربه همشهری گفت: شورای شهر تهران در لایحه‌ای مصوب کرد که نرخ کرایه تاکسی براساس تورم رسمی کشور در سال 92به میزان 31.5درصد افزایش یابد. از طرفی تاکنون دولت یارانه‌ای خاص به تاکسیرانان اختصاص نداده است.وی در ادامه تصریح کرد: بنا بر اعلام بانک مرکزی کشور نرخ تورم رسمی کشور31.5 درصد اعلام شده و شورای شهر با این دیدگاه نسبت به افزایش نرخ کرایه تاکسی با همان نرخ رسمی تورم اقدام کرده است.

مظفر با اشاره به مصوبه نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت در شورای اسلامی شهر تهران افزود: پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران و ارسال مصوبه برای تأیید به فرمانداری پایتخت و با توجه به اینکه فرمانداری به‌صورت مکتوب و براساس زمان معین اعلام مخالفتی به شورای شهر ابلاغ نکرده است این مصوبه با ابلاغ رسمی ریاست محترم شورای شهر از روز شنبه 21اردیبهشت‌ماه در پایتخت به اجرا در خواهد آمد. وی در ادامه تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران نیز برای تعیین‌تکلیف اعمال نرخ جدید در انتظار نامه فرمانداری تهران بود که پس از عدم‌اعلام مخالفت فرمانداری با این مصوبه‌مراتب را به‌صورت مکتوب به فرمانداری تهران اعلام و این مصوبه را به شهرداری برای اجرا ابلاغ کرد.

مظفر با اشاره به افزایش قیمت‌ها در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته با افزایش قیمت‌ها در همه کالاها و خدمات روبه‌رو بودیم. این افزایش هزینه‌ها و تورم ایجاد‌شده در برخی بخش‌ها خودش را بیشتر نشان می‌دهد به‌ویژه در بخش تاکسیرانی که امرار معاش این قشر از جامعه به هزینه‌هایی مثل تأمین قطعات خودرو، هزینه‌های تعمیرگاهی و غیره گره خورده است.

شایان ذکر است رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز دوشنبه 16اردیبهشت‌ماه با ابلاغ مصوبه اجرای نرخ جدید کرایه تاکسی به فرمانداری تهران و شهرداری تهران تأکید کرد: این مصوبه قطعی و لازم‌الاجراست. مهدی چمران با صدور نامه‌ای به فرماندار تهران یادآور شد: پیرو ابلاغیه‌ای به تاریخ بیست و ششم اسفند سال 1391مبنی بر «تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی در شهر تهران در سال ۹۲»، هیچ‌گونه اعتراضی از سوی فرمانداری در مهلت مقرر قانونی پیش‌بینی شده در ماده هشتادم قانون شورا‌ها به شورای اسلامی شهر تهران واصل نشده است.وی در این نامه خطاب به فرماندار تهران با اشاره به سپری شدن مهلت مقرر قانونی به‌منظور اعتراض فرمانداری، تأکید کرد: مصوبه نرخ جدید کرایه تاکسی عملاً قطعی و لازم‌الاجرا تلقی می‌شود.

کد خبر 213327

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز