همشهری آنلاین: مسئول کمیته فنی مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به برگزاری 72 نشست آموزشی ، اسامی 9 تن از داوران خارجی سی امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را اعلام کرد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مسعود میریان با اشاره به دعوت از داوران مطرح داخلی برای حضور در این رخداد بزرگ قرآنی اظهار داشت: آقایان عبدالرسول عبایی به عنوان رئیس هیأت داوران ،‌کریم دولتی (ناظر هیأت)، محمد ستوده‌نیا (داور تجوید)، حمیدرضا مستفید (داور وقف و ابتدا)، مهدی دغاغله (داور صوت)، محمد لطفی‌نیا (داور لحن)، امیر آقایی (داور حسن حفظ)، مرتضی میرموسایی (داور حسن حفظ) و حجت‌الاسلام محمدرضا حاج ابوالقاسمی (هادی حفاظ) در این دوره از مسابقات کار قضاوت قرآنی را بر عهده خواهند داشت.

به گفته مسئول کمیته فنی آقایان «معتز آقایی» و «محمدعلی دهدشتی» به عنوان استادان راهنمای سی امین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن تعیین شدند.

حجت‌الاسلام میریان بااشاره به نقش و اهمیت کلاس‌های آموزشی به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی در سی امین دوره مسابقات قرآنی تصریح کرد: آقایان دکتر رضایی اصفهانی، دکتر لسانی فشارکی، دکتر اسلامی، دکتر خوش منش، دکتر افروز، استاد فاطمیان، استاد ربیعیان، استاد ابوالفضل بهرام‌پور و حجت‌الاسلام رجبی به عنوان اساتید برجسته کلاس‌های آموزشی حضور فعال خواهند داشت.

به گفته میریان غرفه‌های آموزشی «هوش مصنوعی»، هنرهای قرآنی، نقاشی و خطاطی کودکان، «کاغذ و تا» (ویژه نوجوانان) در سی امین دوره از مسابقات به 10 هزار نفر از علاقه‌مندان خدمات آموزشی ارائه خواهد داد.

مسئول کمیته فنی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: از ویژگی‌های این دوره از مسابقات در امور داوری، می‌توان به بهینه‌سازی نرم افزاری، بازبینی دقیق آیین‌نامه‌ها، فرم‌های داوری و اجرای مراسم قرعه‌کشی به صورت نرم‌افزاری اشاره کرد.

میریان گفت: با توجه به اینکه کمیته فنی، محوری‌ترین کمیته برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین المللی قرآن از لحاظ محتوا به شمار می‌رود، کارگروه دعوت در این کمیته، اقدامات خود را از سال گذشته آغاز کرده است. در این زمینه با بیش از 100 کشور جهان جهت دعوت از قاریان و حافظان قرآن مکاتبه شده و دعوت رسمی از آنها به عمل آمده است.

این مقام دست‌اندرکار مسابقات بین المللی قرآن اضافه کرد: تاکنون بیش از 75 کشور جهان آمادگی خود را برای اعزام نمایندگان خود در رشته های حفظ و قرائت قرآن مجید در سی امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به صورت رسمی اعلام کرده‌اند.

میریان در تشریح وظایف کمیته فنی سی امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خاطر نشان کرد: این کمیته دارای 5 کار گروه به نام‌های (دعوت و ارزیابی متسابقین) آموزش، محافل قرآنی و نمایشگاه و کارگروه داوری است و هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارد.

مسئول کمیته فنی سی امین دوره مسابقات بین‌المللی در خصوص کار گروه محافل یادآور شد: کار گروه محافل نیز با دعوت از دو قاری مصری به نام‌های «یحیی شرقاوی»‌و «انور شحات» اقدام به برگزاری بیش از 24 محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه و امامزادگان در سطح تهران و استان البرز خواهد کرد.

وی در پایان برگزاری 72 جلسه آموزشی، دو نشست تخصصی ویژه متسابقین خارجی و همچنین 6 جلسه‌ انس با قرآن با حضور اساتید ممتاز و بین‌المللی را از فعالیت های ویژه کار گروه آموزش عنوان کرد.

کد خبر 216470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز