همشهری آنلاین: نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: علاوه بر تقویت تبلیغات و اطلاع‌رسانی، بهتر است مسابقات بین‌المللی قرآن در یک مکان کاملا مذهبی برگزار شود تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.

قرآن

هاشم سلطانی‌نژاد، حافظ کل قرآن کریم و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان این که طی ماه‌های گذشته مرور و تمرین برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران داشته‌ام، عنوان کرد: تلاش خود را برای حضور در این مسابقات انجام داده‌ام، اما به هر حال حفظ قرآن تمرکز و دقت بالایی را می‌طلبد که امیدوارم بتوانم از عهده آن در این دوره از مسابقات برآیم.

مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بزرگترین رویداد قرآنی و مذهبی کشور است

وی با یادآوری این که مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بزرگترین رویداد قرآنی و مذهبی کشور است، افزود: این مسابقات باید با تبلیغات گسترده‌ای در کشور جا انداخته شود و همه مردم بدانند که این مسابقات چه سطحی داشته و کجا برگزار می‌شود و چه کسانی می‌آیند.

وی ادامه داد: همچنین در کنار تبلیغات و اطلاع‌رسانی وسیع برای برگزاری رقابت‌های قرآنی مسابقات بین‌المللی قرآن، باید سخنرانی‌ها و همایش‌هایی درباره هنر تلاوت قرآن کریم، حفظ قرآن در دستور کار قرار گیرد و بهتر است که مسابقات بین‌المللی قرآن در یک مکان کاملا مذهبی برگزار شود تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و میزان آشنایی خود نسبت به این آیین‌نامه گفت: آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با آیین‌نامه مسابقات کشوری تفاوت چندانی ندارد، به همین دلیل نیز متسابقان ایرانی نسبت به متسابقان سایر کشورهای اسلامی، آشنایی کلی نسبت به این آیین‌نامه داشته و بر اساس شناختی که نسبت به آیین‌نامه دارند، در مسابقات حاضر می‌شوند.

وی درباره تفاوت آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با آیین‌نامه مسابقات سایر کشورها، اظهار کرد: آیین‌نامه مسابقات ما علاوه بر توجه به حُسن حفظ تا حدودی به جنبه‌های تزئینی قرائت نیز توجه دارد و امتیازهایی نیز به جنبه‌های تزئینی قرائت مانند تجوید، صوت و لحن و ... اختصاص پیدا می‌کند، البته این مورد در آیین‌نامه سایر کشورها وجود ندارد و آنان فقط به حُسن حفظ توجه دارند.

اهمیت تبلیغات برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

سلطانی‌نژاد در این بخش از سخنان خود به اهمیت اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این مسابقات مهمترین رویداد قرآنی و مذهبی کشور ما به شمار می‌آید، اما هم‌اکنون که در آستانه برگزاری آن هستیم، هیچ تبلیغات و اطلاع‌رسانی ویژه‌ای را مشاهده نمی‌کنیم و حتی تبلیغات در سطح صدا وسیما نیز بسیار کم است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیازمند تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، صداوسیما و رسانه‌ها است و البته در این صورت است که می‌توانیم شاهد حضور حداکثری مردم در مسابقات و انعکاس رویدادها و اخبار قرآنی این دوره از مسابقات در سطح جامعه باشیم.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با عنوان این مطلب که باید تسهیلاتی برای متسابقان ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن در نظر گرفته شود، گفت: به طور مثال بنده کارمند یکی از ارگان‌های دولتی هستم و به دلیل مشغله امکان تمرین زیاد نداشتم و لازم است قوانینی در نظر گرفته شود تا افرادی که شاغل بوده و قصد شرکت در مسابقات بین‌المللی را نیز دارند، از مرخصی‌‌های خاصی استفاده کرده و یا تسهیلات ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شود تا بتوانند با آمادگی بیشتری در مسابقات حضور داشته باشند.

وی در ادامه یادآور شد: افرادی که در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند، این قانون را دارند که بتوانند مدت زمان مشخصی را تمرین داشته و با آمادگی کامل در مسابقات ورزشی حضور پیدا کنند، اما برای مسابقات قرآن چنین تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است که لازم است سازمان‌ها و نهادهای مختلف به این نکته نیز توجه داشته باشند.

کد خبر 215999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز