همشهری آنلاین: علی دایی گفت: با تمام وجودم در خدمت پرسپولیس هستم و امیدوارم بتوانم انتظارات را برآورده کنم.

علی دایی

ایسنا نوشت: علی دایی در نشست معارفه خود به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس اظهار کرد: اول از همه می‌خواهم از هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس تشکر کنم که به من اعتماد کردند و این مسئولیت را به من سپردند.

اولین سوال از دایی درباره این بود که بد از پرسپولیس رفت ولی با عزت بازگشت که دایی در پاسخ گفت: من بد از پرسپولیس نرفتم چون با قهرمانی تیم را ترک کردم. مسائل خواست خداوند بوده و من هم قراردادم تمام شده بود و هر باشگاهی در چنین شرایطی می‌تواند مربی‌اش را تغییر دهد. مثلا بایرن مونیخ قهرمان آلمان و اروپا شده ولی چند ماه است که مربی‌اش را تغییر داده است. اگر بخواهیم احساسی فکر کنیم به هیچ جا نمی‌رسیم. حالا هم خدا خواسته که بازگردم و در خدمت پرسپولیس باشم.

در ادامه خبرنگار دیگری به دایی گفت که همه می‌گویند دایی یک کار عقب مانده در پرسپولیس دارد که آن هم قهرمانی در لیگ برتر است. دایی در پاسخ گفت: هیچ کس قول قهرمانی نمی‌دهد اما ما آمده‌ام که قهرمان شویم. کارهایی که کادر فنی، مدیرعامل و بازیکنان انجام می‌دهند، مطمئن باشید با همت همه می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. من به پرسپولیس آمده‌ام که دوباره با این تیم قهرمان شوم پس همه تلاشم را برای این هدف انجام می‌دهم.

خبرنگار دیگری در ادامه درباره علی کریمی از دایی پرسید. سرمربی پرسپولیس پاسخ داد: وقتی که از ایران رفتم فکر کنم بعد از فینال جام حذفی بود که شما در رسانه‌ها عنوان کردید کریمی از فوتبال خداحافظی کرده. من چیز دیگری نشنیدم تا اینکه امروز از شما می‌شنوم که درباره کریمی می‌پرسید. او در تیم ملی و پرسپولیس خیلی زحمت کشیده و من همیشه گفته‌ام که باید برای امثال کریمی ارج گذاشت و نباید کاری کنیم که ارزش آن‌ها پایین بیاید. همان طور که درباره مهدوی‌کیا چنین نظری داشتم.

وی ادامه داد: باید بزرگی بزرگان را حفظ کنیم و کاری نکنیم که ارزش‌شان پایین بیاید.

در ادامه خبرنگاری به دایی گفت که کریمی پالس مثبتی برای بازگشت به پرسپولیس داده، این خبرنگار همچنین درباره کریم باقری و اینکه وی کارت مربی‌گری ندارد سوال کرد. دایی در پاسخ گفت: همان طور که گفتم چند ساعت بیشتر نیست که به تهران رسیده‌ام و نمی‌توانم درباره کریمی نظر خاصی بدهم.

وی ادامه داد: به کادر فنی‌ام اعتقاد کامل دارم و از کریم باقری در کادر فنی‌ام استفاده می‌کنم. من با همه همکارانم کار خواهم کرد و مطمئنا کریم کسی است که می‌تواند کمک زیادی به من بکند.

در ادامه یکی از خبرنگاران درباره نحوه پیوستن دایی به پرسپولیس سوال و به ترکیب بازیکنان پرسپولیس اشاره کرد. دایی پاسخ داد: خوشبختانه باشگاه نهایت همکاری را با من کرد و الان دیگر زمانه‌ای نیست که برای بستن قرارداد حتما لازم باشد که شخص حضور داشته باشد. افراد هر جای دنیا باشند می‌توانند کارشان را به خوبی انجام دهند. همچنین از دوست خوبم آقای دهقان تشکر می‌کنم که کارهایم را پیگیری کرد. از همه کسانی که با من بودند تشکر می‌کنم. خدا را شکر برنامه‌ام را کامل نوشته بودم و بازیکنان مورد نظرم هم تعیین شده بود. سعی کردیم که نقاط ضعف سال گذشته پرسپولیس را پوشش دهیم و از نقاط قوتش استفاده کنیم.

دایی در ادامه درباره کادر پزشکی پرسپولیس گفت: با رویانیان صحبت کردم و قرار شده که دکتر شهاب که جزو بهترین‌های ایران است با ما همکاری کند.

در ادامه خبرنگاری به دایی گفت آیا ابزار لازم برای قهرمانی پرسپولیس در لیگ فراهم است که دایی در پاسخ به او گفت: پرسپولیس در سال گذشته در برخی نقاط ضعف داشت که ما سعی کردیم آن‌ها را پوشش دهیم. قهرمانی دور از دسترس نیست. ما از همین حالا تلاش می‌کنیم که به آن برسیم.

خبرنگار دیگری به دایی گفت: پرسپولیس از نظر بزرگی و هواداران سرآمد بسیاری از تیم‌هاست اما چند وقت است که نتایجش تحت تاثیر تیم‌های دیگر مانند استقلال و سپاهان است و حالا چشم همه به اوست. خبرنگار به دایی گفت آیا می‌تواند روزهای خوب پرسپولیس را بازگرداند؟ سرمربی پرسپولیس پاسخ داد: مطمئنا به تنهایی نمی‌توانم این کار را بکنم. به حمایت مدیران و هواداران و پیشکسوتان نیاز دارم. ان‌شاءالله با یک کار گروهی خوب می‌توانیم به نتیجه برسیم. متاسفانه عادت کرده‌ایم که به افراد توجه کنیم. فوتبال به تنهایی جواب نمی‌دهد. کادری که با آن کار می‌کنی از کادر فنی گرفته تا بازیکنان و تدارکات و مدیریت باید همراه باشند. پرسپولیس 30 میلیون هوادار دارد و مطمئنا نقطه مثبت این باشگاه همین است. آن‌ها می‌توانند کمک زیادی به ما بکنند.

سوال بعدی از دایی درباره مدت قرارداد وی با پرسپولیس بود. دایی در پاسخ گفت: قرارداد من سه ساله است. مطمئنا نتایج در قرارداد اثرگذار است اما باشگاه تصمیم درستی گرفت که البته راجع به خودم نمی‌گویم بلکه هر مربی‌ای باشد باید حداقل سه سال کار کند. ما باید در این سه سال قدم‌های رو به جلو را محکم‌تر برداریم. با بازیکنانی که ما داریم ان‌شاءالله می‌توانیم قدم اصلی را در همین سال اول برداریم.

کد خبر 216420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز