همشهری آنلاین: وزارت ورزش از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواسته هر چه سریع‌تر گزارش عملکرد و مالی سال گذشته و برنامه‌های سال آینده خود را به مجمع ارائه کنند.

دربی استقلال پرسپولیس

به گزارش فارس، در پی شایعات اخیر استعفای مدیرعامل باشگاه استقلال و گلایه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از مشکلات، وزارت ورزش و جوانان، در فروردین ماه سال جاری نامه‌ای‌ به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارسال کرد که طی آن از مدیران این دو باشگاه خواسته شد در چارچوب و فرمت مشخص و طراحی شده گزارش کاملی از عملکرد باشگاه و نیز صورت وضعیت ریز هزینه‌ها و منابع درآمدی در فصل گذشته به همراه برنامه‌ها و بودجه پیشنهادی برای فصل آینده را به وزارتخانه‌ها ارائه کنند که تا این لحظه هنوز گزارش و نامه‌ای از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای وزارتخانه‌ ارسال نشده است.

باید این گزارش هر چه زودتر به دست وزارت ورزش برسد تا بتوان گزارش عملکرد مدیران دو باشگاه در فصل گذشته را مطالعه و برنامه‌های سال آینده را بررسی و در صورت تائید تصویب و جهت اقدام ابلاغ شود.

مسائل مدیریتی و کلان را نباید در مطبوعات و با شانتاژ رسانه‌‌ای و تاکتیک‌های نخ‌نما شده مطرح کرد.بارها به مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شده خواسته‌هایشان را منطبق بر برنامه و طی نامه‌ای رسمی به وزارتخانه اعلام کنند.

آنها بهتر است چنانچه اگر پیشنهاد و برنامه‌ای دارند طبق نامه‌ای که به آن اشاره شده به صورت مکتوب گزارش‌ها و درخواست‌های خود را به وزارتخانه اعلام کرده تا هر چه زودتر این مسائل به بهترین شکل رسیدگی شود. دو شرکت استقلال و پرسپولیس باید برنامه‌های فصل آینده خود را به صورت رسمی و مکتوب به همراه بودجه پیشنهادی که شامل هزینه متناسب به منابع درآمدی بوده به مجمع ارائه کنند تا توسط مجمع تائید شد سپس جنبه اجرایی پیدا کند از این رو مسئولان این دو باشگاه باید هر چه زودتر این گزارش عملکرد و برنامه خواسته شده را ارسال کنند. چنانچه در مصاحبه‌های وزیر محترم ورزش هم به این موضوعات اشاره شده است.

 بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بر دو شکل است: یکی شامل بدهی ماقبل فصل گذشته (فصول قبل) است که از آن به عنوان بدهی انباشته یاد می‌شود و دیگری بدهی مربوط به فصل تازه گذشته است. وزیر ورزش در جلسات و دیدارهایش با مدیران این دو تیم طی این فصل بارها درباره صرفه‌جویی، عدم مخارج اضافی و هزینه بر اساس درآمد تذکر داده است.

مدیران دو باشگاه مدام در گزارشات خود به مدیریت صحیح منابع و انجام تعهدات و موفقیت‌های خود در درآمدزایی اشاره داشته‌اند و اعلام کرده‌اند که بابت فصل گذشته بدهی به جای نخواهند گذاشت که وزارت ورزش امیدوار است با پایان یافتن فصل و بررسی عملکرد مالی آنها با بدهی میلیاردی روبرو نباشد. چرا که وزارت ورزش درباره اداره و چگونگی مسائل مالی فصل گذشته و رعایت انضباطی مالی به دو باشگاه تذکرات لازم را داده است اما برای بررسی و پرداخت بدهی‌های انباشته پس از بررسی برنامه‌های سال آینده در مجمع تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 215776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز