دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران(سها) از سهم 60 درصدی این شرکت در تامین لوازم یکبار مصرفی پزشکی در کشور خبر داد و گفت: تمامی محصولات تولیدی سها دارای نشان اروپاست.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمدخادم علیزاده با اعلام این خبر افزود: شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران در سال 71 با تولید سرنگ، فعالیت خودش را آغاز کرد.

وی با اشاره به نیاز جامعه به سرنگ انسولین و صافی دیالیز، اظهارداشت: واردات صافی دیالیز یکی از معضلات کشور بود که همین مسئله باعث شد تا تولید این محصول در شرکت سها آغاز شود.

علیزاده ، شرکت سها را اولین تولید کننده صافی دیالیز در کشور دانست و گفت: سوزن دندانپزشکی، ست دیالیز، فیلتر تالاسمی، ست سرم، سر سوزن در سایزهای متناسب با سرنگها و... از جمله محصولاتی است که در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران تولید می شود.

وی با اعلام اینکه در حدود 18 قلم محصول یکبار مصرف پزشکی در این شرکت تولید می شود، ادامه داد: سالانه 2 میلیون صافی دیالیز در شرکت سها تولید می شود که اگر هزینه هر صافی 12 دلار باشد، توانسته ایم 20 میلیون دلار صزفه جویی ارزی برای کشور ایجاد کنیم.

علیزاده همچنین از تولید 500 میلیون عدد سرنگ در سها خبر داد و افزود: سرانه مصرف سرنگ در ایران به ازای هر نفر 10 عدد است که با این احتساب 750 میلیون سرنگ در کشور مصرف می شود که سهم ما از تامین این مقدار سرنگ، 60 تا 70 درصد است.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران با تاکید بر اینکه محصولات سها قابل رقابت با محصولات اروپا است، افزود: در حال حاضر محصولات ما به کشورهای عراق، تاجیکستان، ترکیه و سوریه صادر می‌شود.

وی با اعلام اینکه شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران از سهم 50 تا 60 درصدی سها در تامین بازار مصرفی کشور خبر داد و گفت: در آینده نزدیک، تولید چند قلم محصول استراتژیک در زمینه تجهیزات پزشکی یکبار مصرف در این شرکت آغاز می شود که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 216102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز