شهروندان: جنگ تحمیلی به جامعه ما آموخت که اگر جامعه بایستد، مقاومت کند، به خودش امیدوار باشد، به آینده درخشان توجه کند، به آرمانها فکر کند، می تواند در برابر هر اقدام ظالمانه ای بایستد و پیروز شود. این خود باوری که در جنگ باعث شده که امروز جامعه ما بدون اینکه دچار ابهام شود، سخت ترین تحریم ها را تحمل کند و مردم ما از تحریم ها پلی برای موفقیت های آینده خواهند ساخت.

جزایری

خبرگزاری دفاع مقدس نوشت: سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس درباره نقش مقاومت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به خبرنگار ما گفت: مقاومت در هر مرام وهر جامعه ای چنانچه در برابر یک اقدام زیاده خواهانه و تجاوزکارانه باشد امری است ممدوح. اگر مساله مقاومت با آموزه های دینی وبا اسلام ناب گره بخورد این مقاومت تبدیل به مقاومتی مقدس می شود یا یک دفاع مقدس.

وی در ادامه افزود: البته شرطی دیگری در بنیاد های دینی ما برای اینکه واژه مقدس به درستی معنی شود اذن ولی فقیه و و اذن جانشین امام معصوم است. اگر این اتفاق افتاد آن وقت این مقاومت یا این دفاع چه منجر به پیروزی شود وچه اتفاق دیگری بیفتد، قطعا در تاریخ کشور به عنوان پدیده ای میمون و مثبت تلقی می شود

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی و بهتر بگوییم در تاریخ 100 سال اخیر کشور ما هر کجا مقاوت و پایداریی صورت گرفته که در آن روحانیت نقش قابل توجهی داشته آن مقاوت دفاعی ارزشمند بوده است .دوران انقلاب اسلامی مملو از این گونه مقاومت هاست قبل از پیروزی انقلاب مقاومت مردم به اذن حضرت امام خمینی(ره) در برابر شاه از طرفی سسب سست شدن رژیم شاهنشاهی واز طرف دیگر موجب پیدایش پدیده ای به نام انقلاب اسلامی شد.

با توجه به اینکه آموزه های استعماری واستکباری غرب این پدیده جدید را بر نمی تابد مقاومت در برابر انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار می دهد که از نظر ما چون این مقاومت پایه های الهی ندارد یک اقدام نامشروع و تجاوز کارانه است در برابر آن مردم ما به اذن ولی فقیه ایستاده اند که ثمره آن را از طرفی در دفاع مقدس دیدم که منجر به پیروزی نظام در برابر صف طویلی از دشمنان شد و از طرف دیگر تا امروز هم ادامه دارد. چرا که اگر ما دیروز جنگ نظامی داشتیم امروز دشمن جنگی بزرگتر با لایه های پیچیده به نام جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده اند ولذا مقاومت ودفاع همچنان باقی است.

سردار جزایری افزود: علت اینکه دفاع امروز مشابه دفاع مقدس یک مقاومت مقدس ومشروع است این است که این مقاومت هم با اشارات و تدابیر رهبری معظم انقلاب ولی فقیه وجانشین به حق امام معصوم در حال پیگیری است.

معاون امرو بسیج ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به اینکه چقدر پشتوانه مقاومتی مردم را در شکست اهداف دشمن در تحریم ها موثر می دانید گفت: جنگ تحمیلی به جامعه ما آموخت که اگر جامعه بایستد، مقاومت کند، به خودش امیدوار باشد، به آینده درخشان توجه کند، به آرمانها فکر کند، می تواند در برابر هر اقدام ظالمانه ای بایستد و پیروز شود. این خود باوری که در جنگ باعث شده که امروز جامعه ما بدون اینکه دچار ابهام شود، سخت ترین تحریم ها را تحمل کند و مردم ما از تحریم ها پلی برای موفقیت های آینده خواهند ساخت. لذا بر خلاف کسانی که فکر می کردند ایران در اثر این تحریم ها در برابر سیاستهای تجاوزکارانه سر تسلیم فرود می آورد، جامعه ما آموخته که در برابر فشار بیشتر بایستی مقاومت و ایستادگی بیشتری انجام داد. به نظر من تحریم ها یک تجربه نو است، تجربه ای که برای بسیاری از جوامع بشری که دست خوش بحران آفرینی ها استکبار هستند کارآمد است.

کد خبر 215923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز