همشهری آنلاین: رئیس بنیاد حفظ آثار در پاسخ به این سؤال که این بنیاد که برای انتشار کتاب‌ها با کمبود بودجه مواجه است، چگونه توانسته خبرگزاری راه‌اندازی کند، گفت: وضع بودجه ما در بنیاد مثل کشور است؛ مشکل بودجه نیست، مشکل همت است.

کارگر

سردار بهمن کارگر در گفت‌گو با خبرنگار حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا) درخصوص راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی که مسئولیتم در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز شد، خلأ خبرگزاری دفاع مقدس را احساس کردم و طی ۴ ماه گذشته کارهای زیرساختی برای این کار انجام شد.

وی درخصوص تأمین اعتبار راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس گفت: اعتبار راه‌اندازی این خبرگزاری از بودجه بنیاد حفظ آثار بوده و رقمی برای اعلام هزینه آن ندارم اما نهایت صرفه‌جویی شد.

رئیس بنیاد در پاسخ به این سؤال که بنیاد حفظ آثار برای انتشار کتاب‌ها با کمبود بودجه مواجه است، چگونه توانسته خبرگزاری راه‌اندازی کند، گفت: وضع بودجه ما در بنیاد مثل کشور است؛ عادت نداریم بگوییم وضع ما بد است؛ کتاب‌هایی را هم که منتشر نشده‌اند منتشر می‌شود؛ مشکل بودجه نیست مشکل همت است، اگر همت باشد، مشکلات بودجه‌ای هم حل می‌شود. در راه‌اندازی خبرگزاری شاید مشکل بودجه داشتیم اما با همت این مشکل رفع شد.

وی درخصوص اولویت بنیاد برای بکارگیری خبرنگاران در خبرگزاری دفاع مقدس، بیان داشت: سعی شده، افرادی که با دفاع مقدس ارتباط دارند، وارد این کار شوند؛ اگر هم کسی با دفاع مقدس آشنایی نداشته باشد، مشکلی نیست؛ باید او را کمک کرد تا با این مقوله آشنا شود؛ اگر بخواهیم جوانان را وارد این عرصه کنیم، باید آنها را بیاوریم و کمک کنیم تا دفاع مقدس را بشناسند.

سردار کارگر گفت: اگر کسی هم در خبرگزاری بیاید و تسلطی بر کار نداشته، در ابتدا در کنار خبرنگاران حرفه‌ای کار را آموزش می‌بیند و بعد وارد کار می‌شود. البته تمام خبرنگاران دفاع مقدس رسانه‌ها، خبرنگاران افتخاری این خبرگزاری هستند.

وی گفت: خبرگزاری دفاع مقدس روز دوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

کد خبر 215095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز