همشهری آنلاین: محمد باقر قالیباف با اشاره به این‌که کشور ما دارای منابع اقتصادی و انسانی مناسبی است و امید می‌رود بتوانیم با تدبیر مناسب و مدیریت صحیح به این منابع جهت دهی کنیم، گفت: در این صورت می‌توانیم کمک شایانی به مردم کرده و زمینه زیست مومنانه را فراهم کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در دردیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد افزود: همه تلاش ما این است تا یک زندگی رحمانی به عنوان زندگی مد نظر اسلام وجود داشته باشد. قصد اصلی نظام اسلامی تعالی انسان‌هاست و مسائل معیشتی و اقتصادی وسیله محسوب می‌شود. اگر نتوانیم نیازهای اولیه جامعه را با یک تدبیر درست حل کنیم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی در پایان گفت: اگر فقر و تنگدستی در جامعه وجود داشته باشد، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات بزرگ به وجود می‌آید . در چند سال اخیر برنامه ما این بود که شهرداری را از سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی تبدیل کنیم، با این هدف که بستری برای عبادت خدا از سوی مردم فراهم شود. ان‌شاءالله با دعای شما و کمک مردم شرایطی برای خدمت بی منت به مردم فراهم شود.

همچنین در این دیدار، آیت‌الله ناصری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زینب کبری(س) گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه سنگینی بر دوش همه ماست و ان‌شاءالله خدا در این مسیر به شما توفیق دهد. نکته‌ای که حتما شما هم به آن توجه دارید، این است چنین مسئولیت‌هایی یک امانت الهی است. در نظام جمهوری اسلامی هر کس وارد صحنه می‌شود، باید هدف اصلی‌اش اسلام و انقلاب باشد. در کشور ما مهم‌ترین مسئولیت حفظ اسلام و انقلاب است. حاکمان نیز باید بر همین مبنا حرکت کنند.

امام جمعه یزد همچنین خطاب به قالیباف گفت:من شما را از مدت‌ها قبل می‌شناسم؛ چه در دوره دفاع مقدس و حضور درجبهه ها و چه فعالیت‌هایی که بعد از آن داشته‌اید. هدف و مبدا حرکت شما نیز برای حفظ اسلام و انقلاب بوده است. ان‌شاءالله اگر خداوند اراده فرمود و مردم توجه کردند، برنامه شما بر این باشد که از حمایت کنندگان اسلام باشید و کمال الهی و رسیدن به خدا را به عنوان هدف اصلی خلقت بشر در نظر داشته باشید.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: در دنیا هم باید بتوانیم اسلام و مسلمین را به این سمت و سو بکشانیم. این هدفی است که امام زمان(عج) نیز برای تحقق آن می‌آید. امروز اقتصاد موضوع مهمی است و برخی آقایان به عنوان موضوع اصلی از آن یاد می‌کنند، اما باید مراقب باشیم که اقتصاد ما را از فرهنگ و اعتقادات مردم غافل نکند.

وی با اشاره به سوابق قالیباف در انجام فعالیت‌های دینی گفت: سوابق کاری شما در شهرداری و همچنین اقدامات شما را در تاسیس خانه های قرآنی و مساجد دیده‌ام. احساس می‌کنم اگر شرایط محقق شود، حرکت بزرگی خواهید داشت و تحول بزرگ فرهنگی، اقتصادی و همچنین حرکت زیرساختی برای تحول درآموزش و پرورش و فرهنگ صورت می‌گیرد تا فرزندان جامعه ما از ابتدا مومن، متعهد، عالم و فکور بار بیایند.

قالیباف قبل از این دیدار با حضور در گلزار شهدای شهر یزد با اهدای گل و قرائت فاتحه به این شهیدان بزرگوار ادای احترام کرد.وی بر مزار سرداران شهید سید محمد ابراهیمی سریزدی و حسن دشتی از فرماندهان تیپ الغدیر یزد حاضر شد و سپس بر مزار شهید محمد منتظر القائم فرمانده شهید سپاه یزد در صحرای طبس و برادران شهید سید محمد و سید رضا پاک نژاد از شهدای حادثه هفتم تیر رفت. قالیباف همچنین بر سر مزار شهیدان حمید قصیری، محمد علی دانش مقدم،سید جعفر میر جلیلی و عباس فتحی نژاد حاضر شد و به آنها ادای احترام کرد.

کد خبر 215913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز