همشهری آنلاین: حزب مردم سالاری در بیانیه‌ای خواستار تجدید نظر در احراز صلاحیت هاشمی و کواکبیان شد و در توصیه‌ای به عارف و روحانی تاکید کرد: با ائتلاف و اجماع از تکرار تجربه تلخ سال 84 پرهیز کنید.

مهر نوشت: حزب مردم‌سالاری در پی‌نشست شورای مرکزی این حزب با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تمکین به نظر شورای نگهبان خواستار توضیحات این شورا در خصوص دلایل عدم احراز صلاحیت دبیر کل این حزب و همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

این بیانیه با تاکید بر لزوم رعایت حق‌وحقوق نامزدهای واجد شرایط هرگونه یاس و ناامیدی در میان مردم که زمینه ساز عدم مشارکت حداکثری مردم باشد را تضعیف حماسه سیاسی مورد نظر مقام‌معظم‌رهبری خوانده و مخالف دیدگاه ایشان مبنی بر حضور تمامی سلایق سیاسی خوانده و خواستار تجدید نظر شورای نگهبان در مورد آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی و تنها کاندیدای حزبی این دوره از انتخابات شد.

این بیانیه همچنین با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند از دوچهره معتدل و اصلاح‌طلب یعنی آقایان حسن‌روحانی و محمدرضاعارف می‌خواهد تا با ائتلاف و اجماع از تکرار تجربه تلخ سال 84 پرهیز نمایند و در صورت اجماع، نامزد اجماعی، نامزد حزب مردم‌سالاری هم خواهد بود و تمام امکانات تبلیغاتی، مطبوعاتی و تشکیلاتی حزب مردم‌سالاری در خدمت ایشان خواهد بود.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

ملت سرافراز ایران؛

همانگونه که می‌دانید حزب مردم‌سالاری به عنوان نخستین حزب اصلاح‌طلب و در شرایطی که برخی افراطیون همچنان به دلیل حضور فعال این حزب در انتخابات مجلس نهم از آن انتقاد می‌کردند، از تیرماه سال 1391، فعالیت رسمی خود را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز کرد و از همان زمان، حضور حداکثری مردم در انتخابات واجماع اصلاح‌طلبان روی یک کاندیدای واحد را در قالب طرحی با نام مجمع نخبگان اصلاح‌طلب سراسر کشور که به طرح «مناسک» شهرت یافت پیگیری نمود."

کد خبر 215938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز