همشهری آنلاین: محسن رضایی گفت: روسای دولت‌های گذشته به خوبی کار کردند و دلسوز کشور بودند اما باید ریل و راه اداره کشور را عوض کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین سخنرانی تبلیغاتی خود در شهرستان رباط‌کریم با قدردانی از دولتهای پیشین افزود: کشور ما به دولتی نیاز دارد که مدیر، فهیم و آگاه باشد تا بتواند مشکلات را حل کند.

رضایی ساماندهی به وضع اقتصاد ، فرهنگ و سیاست خارجی کشور را از مهمترین برنامه های خود برشمرد و گفت: در صورت سامان دهی این 3 مقوله مهم ، وضع معیشتی ، در آمد و زندگی مردم دچار تحولی اساسی خواهد شد.

او افزود: باید وضع اقتصاد به گونه ایی سامان یابدکه سبب افزایش درآمد و اشتغال عمومی در جامعه شود و نیز درآمد و قدرت خرید مردم را ارتقاء دهد.

رضایی با بیان اینکه تحول در سیاست خارجی هم سبب تحول در زندگی مردم خواهد شد افزود : برای نفوذ ایران در خارج از کشور نیازمند نفوذ فرهنگی و اقتصادی در خارج مرزها هستیم و بدون فرهنگ و اقتصاد سالم قادر به ایجاد ارتباط سالم با خارج از کشور نخواهیم بود ، بنابراین روابط فرهنگی و اقتصادی ما با خارج از کشور باید توسعه یابد تا بتوانیم پیوندها و ارتباطات بین المللی را ارتقاء دهیم.

وی توسعه مشاغل خانگی را از مهمترین برنامه های اقتصادی خود دانست و گفت: در این طرح به متقاضیان مشاغل خانگی وامهای بدون سود داده می شود و سود آن را دولت پرداخت می کند و حتی مالیات هم از متقاضیان این مشاغل گرفته نخواهد شد.

رضایی افزود : صاحبان مشاغل خانگی پس از آغاز تولید و فروش محصولات خود ، اصل وام را به تدریج و بطور اقساط به بانک باز می گردانند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ارائه آموزش های لازم برای ایجاد مشاغل خانگی را از مزایای این طرح برشمرد و گفت : علاوه براین کلینیک های کار آفرینی را در هرشهرستان فعال خواهیم کرد تا به پرسش های صاحبان مشاغل خانگی در باره نحوه ارتقاء تولید و سود دهی پاسخ دهند.

وی افزود : در 4 سال آینده 5 میلیون خانوار ایرانی زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

رضایی همچنین به شهروندان رباط کریم و دیگرشهرستانهایی که شغل کشاورزی و باغداری دارند وعده داد که در صورت برنده شدن در انتخابات پیش رو ، به آنان یارانه سبز پرداخت می کند.

وی گفت : این یارانه به کسانی پرداخت می شود که در این شهرستان ها بتوانند کارخانه صنایع تبدیلی مانند آب میوه گیری ، بسته بندی ، سردخانه و نگهداری محصولات کشاورزی و باغی را فعال و اشتغال ایجاد کنند.

رضایی افزود : علاوه بر این برنامه ها در مجموع بیش از 15 برنامه کلی برای مهار گرانی و بیکاری دارم که از سقوط پول ملی هم جلوگیری خواهد کرد.

او گفت : در روزهای آینده از این برنامه ها رونمایی می کنم و همه این برنامه ها حاصل 15 سال کار پژوهشی در باره اقتصاد کشور است و با همکاری شماری از کارشناسان زبده تهیه و تدوین شده است.

کد خبر 215597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز