همشهری آنلاین: یک کمیته سنای امریکا، لایحه تامین تسلیحات مهلک برای شورشیان مورد حمایت خارجیان در سوریه و آموزش نظامی آن‌ها را تصویب کرده است.

آمریکا

سناتور رابرت منندز، رئیس دموکراتیک کمیته روابط خارجی سنا، این لایحه را که به دولت امریکا اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم گروه‌های شورشی در سوریه را مورد حمایت تسلیحاتی قرار دهد، ارائه داده بود.

این لایحه که همچنین بودجه‌ای معادل ۲۵۰ میلیون دلار را برای کمک به اجرای گذار سیاسی در سوریه در نظر گرفته است، با ۱۵ رای موافق در مقابل ۳ رای مخالف تصویب شد.

این برای اولین بار است که امریکا به طور مستقیم از شورشیان مورد حمایت خارجیان در سوریه حمایت می‌کند.

منندز همچنین گفت، « منافع ملی حیاتی در معرض خطر قرار دارند و ما نمی‌توانیم از دور نظاره گر باشیم.»

این لایحه در حالی تصویب شد که سناتور مارک اودال، به همکارانش در سنا درباره مسلح کردن نیروهای شورشی که نیات آن‌ها مشخص نیست، هشدار داد و افزود، « فکر می‌کنم بد نیست که از خود بپرسیم چه افرادی را مسلح می‌کنیم؟»

سناتور مارک اودال یادآور شد، « حقیقت این است که نمی‌دانیم چه کسانی را مسلح می کنیم. حقیقت این است که آن هر روز تغییر می‌کند.»

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این ناآرامی ها جان خود را از دست داده‌اند

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان از اتباع خارجی هستند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، روز شنبه (۲۸ اریبهشت) گفت، شورشیانی از ۲۹ کشور در حال حاضر در بخش‌های مختلف این کشور سرگرم جنگ با دولت دمشق هستند. اسد تاکید کرد مداخله خارجی مهم‌ترین عامل تشدید اوضاع سوریه است.

کد خبر 215471
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز