همشهری آنلاین: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش مبلغ وام خود اشتغالی و خودکفایی مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: افزایش وام از 15 به 20 میلیون تومان در انتظار تصویب شورای پول و اعتبار است.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد امید با بیان این مطلب افزود: به منظور برخورداری مددجویان از مبلغ بیشتری وام خود‌اشتغالی و خودکفایی پیشنهاد داده‌ایم در سال جاری مبلغ وام قرض‌الحسنه 5 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

به گفته وی، در گذشته مبلغ وام 15 میلیون تومان بود اما قصد داریم در سال جاری وام‌های مددجویان را به 20 میلیون تومان افزایش دهیم.

معاون اشتغال کمیته امداد تاکید کرد: طرح توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت در کشور اجرایی شد بطوری‌که 273 هزار و 827 نفر متقاضی شغل در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی در طرح مذکور ثبت نام کرده اند که از این تعداد برای بیش از 73هزار نفر طرح اشتغال اجرا شده است.

امید به ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای برای مددجویان و فرزندان آنها طی دوره های کوتاه مدت، بلند مدت، حرفه آموزی فرزندان دانش آموز دبیرستانی و طرح آموزش به روش استاد شاگردی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 396 هزار و 998 نفر از مددجویان و فرزندان آنان از این آموزشها بهره مند شده اند که در این زمینه بیش از 236 میلیارد و 250میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته وی، طی سال گذشته تعداد 120 هزار خانوار پس از دریافت تسهیلات و دستیابی به توانمندی اقتصادی نیز خودکفا شده اند.

کد خبر 215354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز