سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)از ثبت نام 259 هزار نفر در طرح اشتغال روستاییان و ساکنان شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، ˈحسین انواریˈدر اولین جلسه کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل روستایی با اشاره به پایان ثبت‌ نام اینترنتی طرح اشتغال روستاییان و ساکنان شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر، افزود: هم اکنون در مرحله شناسایی و بررسی وضعیت ثبت نام کنندگان با کمک دستگاه های استانی هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 320 هزار فرصت شغلی از طریق منابع قرض الحسنه بانکی برای خانواده های محروم ایجاد شد، اظهار داشت: ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت و 200 هزار فرصت شغلی در سطح روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر برای سایر نیازمندان از برنامه های امسال این نهاد بوده است.

این مقام ارشد در کمیته امداد تاکید کرد: چنانچه بتوانیم جمعیت روستایی را تثبیت و از مهاجرت ها جلوگیری و به سمت آبادانی روستاها حرکت کنیم، خواهیم توانست در تمام ابعاد حرکت روبه رشدی را در روستاها شاهد باشیم.

انواری مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها را معضلی مهم برای کشور دانست و یادآور شد: رشد بزه های اجتماعی و تاثیر منفی مناطق آلوده در سلامت خانواده های سالم از جمله معضلاتی است که با توجه به این نوع مهاجرت ها بوجود می آید.

وی با یادآوری اینکه دولت تصویب کرد هر مقداری که زکات جمع آوری شود معادل آن را به این نهاد پرداخت کند، خاطرنشان کرد: امسال 100 میلیارد ریال در بودجه امداد برای معادل سازی در نظر گرفته شد که سرمایه ای است تا مردم تشویق به تولید بیشتر، مشارکت در آبادانی روستا و ساماندهی فقرا شوند که این اعتبار تاکنون تامین نشده است.

سرپرست کمیته امداد با بیان اینکه با فریضه زکات مشکلات روستاها قابل حل خواهد بود که براین اساس با برخی دستگاه ها نیز رایزنی هایی صورت گرفته است، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و تجمیع منابع مجموعه دستگاه ها مشکلات در روستاها قابل حل خواهد بود.

انواری با اشاره به آمار جمع آوری شده از سرشماری سال 90، جمعیت روستایی را 27 میلیون نفر ذکر کرد و یادآور شد: از این تعداد پنج میلیون و 300 نفر در شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار ارایه شده از سوی مرکز آمار یک میلیون و 150هزار بیکار مطلق در این مناطق داریم که چنانچه به آنان پرداخته نشود مهاجران خط مقدم به شهرهای بزرگتر خواهند بود.

کد خبر 200743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز