سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: فردا صبح شهردار تهران قطعا معرفی می‌شود

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در حالی که هنوز اعضای شورا در جلسه حضور داشتند با حضور در جمع خبرنگاران گفت: فردا صبح (چهارشنبه) شهردار تهران قطعا معرفی می‌شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، خسرو دانشجو با بیان این که نادر شریعتمداری فردا نسبت به ارائه برنامه‌های خود در شورای شهر تهران حضور خواهد یافت در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات صبح امروز خود تصریح کرد: نامزدهای مسوولیت شهرداری از قبل نسبت به پذیرش این تصدی اعلام آمادگی داشتند به همین دلیل برنامه‌های خود را تعیین کرده بودند و در دستور کار داشتند.
وی افزود: امروز قالیباف، بیادی و خادم ، برنامه‌های خود را اعلام کردند و برنامه‌های شریعتمداری در جلسه فردا ارائه می‌شود و در نهایت رای‌گیری صورت می‌پذیرد.
سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: جلسه صبح فردا دارای دو حالت است یکی این که یک نفر با هشت رای به عنوان شهردار از بین چهار کاندیدای مطرح انتخاب می شود اما در صورتی که هیچ کدام حائز رای اکثریت نشدند دو نفر به مرحله بعدی راه یافته و مجددا برای آنها رای گیری می شود که از بین این دو نفر شهردار منتخب شورای سوم انتخاب می شود.
وی داشتن برنامه و برنامه‌ای عمل کردن شهردار را موضوع مورد تاکید اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا عنوان کرد و گفت: شهردار پس از انتخاب در جلسه فردا معرفی و سپس در جلسه علنی با حضور مستمع حضور یافته و رای اعتماد کسب می‌کند.
دانشجو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نامزدی اعضای شورای شهر تهران با ممنوعیت قانونی مواجه است، تاکید کرد: در هیچ کجای قانون برای نامزدی اعضای شورا برای شهردار شدن منع قانونی وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا حق رای اعضای کاندیدای شهرداری با مشکل حقوقی مواجه نمی شود، گفت: بر اساس قانون هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و آرای کاندیداهای عضو شورای شهر با هیچ مشکل حقوقی مواجه نخواهد شد همه نامزدها از شرایط مساوی برخوردارند.
دانشجو تاکید کرد: تفکرات سیاسی و جناحی در انتخاب شهردار تاثیر نداشته و از این پس نیز نگرانی وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شهردار تهران تا فردا ظهر معرفی می‌شود، گفت: به احتمال زیاد شهردار را تا قبل از ظهر معرفی می‌کنیم اما این مسئله قابل پیش‌بینی نیست.
کد خبر 21511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز