شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نزدیک شدن یک غواص به یک مار عظیم الجثه در برزیل اگر یک کار فتو‌شاپی نباشد، یک کار جسورانه و بی باکانه محسوب می‌شود.

آناکوندا یا مار بوای آبی گونه‌ای مار آبزی از خانواده اژدرماران "مارهای بوآ"است که در رودها و مرداب‌های جنگل‌های انبوه آمریکای جنوبی زندگی می‌کند.

آناکوندا سمی نیست ولی قربانیان خود را با پیچیدن بدن به دور آنها و درهم شکستن می‌کشد. طول بدن این خزنده بین هشت تا یازده متر است. 

این خزنده سنگین‌ترین وزن مار جهان، یعنی  حدود ۱۷۰ کیلوگرم وزن دارد. این نوع مار  ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از مار "پایتون " است.

مار آناکوندا تنها نمونه از اژدرماران است که بچه‌زا است.

مار عظیم الچثه

فرانکو بانیفی، محقق 53 ساله، به دنبال مارها در ماتو گروسو- دو- سول، برزیل می‌گردد. او کاملا مطمئن بود که  آنا کوندا بی خطر است. چرا که او در حال خوردن یا به عبارتی هضم غذای بلعیده شده‌اش بود.

فرانکو فقط امیدوار بود که بر سر راه با هیچ مانعی که مربوط به موادغذایی و زندگی این مار باشد، برخورد نکند. چرا که در آن زمان ناچارا او با آناکوندا مواجه می شد.

نزدیک شدن به چنین مار عظیم الجثه‌ای دل و جراتی مثال زدنی، می‌خواهد که این غواص آن را دارد. این عکس در یکی از رودهای برزیل گرفته شده است. کسی چه می‌داند شاید غواص با خارج شدن از آب و دیدن این مار غافل گیر شده است.نظر شما چیست؟

the sun

کد خبر 215070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز