همشهری آنلاین: عکاس ساکن ونکوور موفق شد، نورهای شمالی را با دوربینش ثبت کند. نتیجه‎ تصاویر شهری با آسمانی جادویی شد.

نورهای شمالی از پدیده‎های سحرانگیز طبیعی‎ هستند و احتمال مشاهده آنها در مناطقی که به قطب شمال نزدیک‌تر است، بیشتر است. این نورها به خصوص در کشورهای حوزه اسکاندیناوی، شمال روسیه، شمال کانادا و اسکاتلند دیده می‌شوند.

عکاس ساکن ونکوور - کانادا  به نام ناتاشا ویتلی که  اهل انگلیس است و از سال ۲۰۰۵ در ونکوورساکن شده است؛  برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ نورهای شمالی را در شهر دورافتاده بتلز در آلاسکا دید و از آن زمان به بعد به این پدیده سحرانگیز علاقمند شد.

در یک سال اخیر میزان مشاهده نورهای شمالی در ونکوور افزایش یافته است. نورهای شمالی در حال حاضر به شدت فعال‎ هستند و یافته‎های علمی حاکی از آن است که این نورها در نقطه اوج سیکل فعالیت یازده‎ساله‎ خود بسر می‎برند.

ناتاشا در گفتگو با هافینگتن‎پست گفت؛ من تمام اخبار مربوط به مشاهده نورهای شمالی را دنبال می‎کنم. به همین دلیل هنگامی که خبر مشاهده این نورها را در ایالات شمالی آمریکا آن هم شب سه‎شنبه‎ در شبکه‎های اجتماعی دیدم فورا وسایل عکاسی‎ام را برداشتم و تمام شب را منتظر نورها شمالی برای عکاسی بودم.

ناتاشا در فاصله ساعت یازده شب تا دو صبح سه شنبه شب توانست نورهای شمالی را در ونکوور و برنابی بوسیله دوربینش شکار کند. او تصاویر زیبایی با امکانات اولیه به قاب کشیده است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵