شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: عکسی بسیار زیبا از یک خرس قطبی زیرآب‌های خلیج هادسون به عنوان اثر برتر عکاسی از طبیعت و محیط‌زیست سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.

عکس بسیار زیبا از یک خرس قطبی زیر آب‌های یخی خلیج هادسون هنگام طلوع خورشید چنان در مسابقه  بزرگ تجربه عکاسی آنلاین، نشنال جغرافیک درخشید که جایزه بزرگ را از آن خود ساخت.

عکاس این اثر "پل سودرس" از سیاتل- امریکا است. او جایزه 10 هزار دلاری این مسابقه و نیز هزینه سفر به مرکز نشنال جئوگرافیک در واشنگتن دی سی را برای شرکت در سمینارسالانه این مرکز در ژانویه 2014 بدست آورد.

"یخ خرس" نام اثر این عکاس خوش‌شانس است که در مقام اول گروه عکاسی طبیعت قرار گرفته است. این خبر را مجله نشنال جئوگرافیک منتشر کرد.

خرس قطبی

در این رقابت، سیسیل بودیر از دانمارک مقام نخست گروه عکاسی از مردم، با اثری تحت عنوان " باهم و تنها" و آدم تن از مالزی مقام نخست عکاسی از اماکن با ارائه اثری تحت عنوان "راه طولانی تا سپیده دم" را دریافت کردند.

مسابقه جهانی عکس نشنال جئوگرافیک، سالانه با دریافت بیش از 7000 عکس از عکاسان 150 کشور در موضوع‌های مختلفی چون؛ طبیعت، مردم، اماکن، حیوانات و.... مسابقه خود را در سطح جهانی برای انتخاب عکس برتر سال اجرا می‌کند. ارزیابی، داوری و انتخاب برندگان این مسابقه بر اساس سه آیتم؛ خلاقیت، کیفیت عکاسی و اصالت - صحت محتوا انجام می‌شود.

کد خبر 243257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز