همشهری آنلاین: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید، این شورا ممکن است صلاحیت ۴۰ داوطلب را برای انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه تایید کند.

پرس تی وی  نوشت: کدخدایی ضمن رد گمانه زنی برخی رسانه‌ها در مورد تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده توسط این شورا، روز شنبه (۲۸ اردیبهشت، ۱۸ می) گفت، شورای نگهبان بر اساس تعداد کار نمی‌کند بلکه بر اساس معیار کار می‌کند.

شورای نگهبان که متشکل از ۱۲ عضو است، وظیفه احراز شرایط داوطلبان را برای کاندیداتوری رسمی انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تایید نتیجه این انتخابات را بر عهده دارد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود، این شورا روز سه شنبه (۳۱ اردیبهشت) نتیجه را به وزارت کشور اعلام می‌کند. وزارت کشور نیز ظرف دو روز فهرست نامزدهای قطعی انتخابات را اعلام کرده و بعد از آن نامزدها می‌توانند تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند.

وی گفت، ممکن است از بعضی نامزدهای احتمالی دعوت شود تا به شورای نگهبان بیایند و در مورد برنامه‌های خود توضیح دهند.

مهلت ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در روز شنبه (۲۱ اردیبهشت، ۱۱ می) در حالی به پایان رسید که ۶۸۶ نفر با حضور در وزارت کشور برای رقابت در انتخابات ثبت نام کردند.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، ایرانی الاصل بودن، داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مدبر و مدیر بودن، داشتن حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد بودن به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور، شرایطی است که نامزدهای ریاست جمهوری باید واجد آن باشند.

کد خبر 214986
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز