همشهری آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان و عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: چاپ تعرفه‌های انتخابات هم به لحاظ کیفیت و هم از لحاظ امنیتی و ایمنی از بالاترین استانداردهای روز برخوردار است و هیچ مشکلی در نوع کاغذ، چاپ و شکل آن وجود ندارد.

به گزارش پایگاه رسمی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی در حاشیه بازدید از شرکت چاپ و نشر بانک ملی گفت: تعرفه‌های انتخابات یکی از موضوعات حساس انتخابات است که همه مردم، نامزدها و طرفداران آنها مشتاق هستند که بدانند این تعرفه‌ها چگونه و در چه شکلی چاپ می‌شود و در اختیار هیئت‌های اجرایی و نظارت قرار می‌گیرد.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: مراحل چاپ تعرفه با تدابیر کامل ایمنی و امنیتی در مرکزی که از همه امکانات پیشرفته استفاده شده است چاپ می‌شود و پس از آن هم با تدابیر ایمنی و امنیتی کامل در اختیار مسئولان برگزاری انتخابات قرار می‌گیرد.

کدخدایی گفت: در مرحله طراحی نیز با استفاده از کارشناسان متعدد، بین وزارت کشور و شورای نگهبان مذاکره شد و در پایان فرم پایانی تعرفه به تأیید اعضای شورای نگهبان رسید؛ البته گاهی اوقات فرم‌های نخستین چند بار بین شورا و وزارت کشور در رفت و آمد است تا فرم پایانی شکل بگیرد.

وی افزود: شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران به دلیل این که عهده‌دار چاپ اوراق اعتباری و اسناد مهمی است طبیعتا به طور عادی هم مستلزم تشریفات اداری خاص و تدابیر امنیتی و ایمنی خاص است که به صورت شبانه‌روزی این تدابیر اعمال می‌شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: به دلیل وظایف نظارتی تلاش می‌کنیم که در این چاپخانه حضور داشته باشیم و معمولاً برای همه انتخابات و چاپ تعرفه‌ها نیروهای ما در این مکان حضور دارند و با همکاری کارمندان این شرکت وظایف نظارتی انجام می‌شود.

بر طبق این گزارش، عباسعلی کدخدایی در بازدید از مراحل چاپ تعرفه‌های انتخاباتی در شرکت چاپ و نشر بانک ملی گفت: اولین و بالاترین ضریب امنیتی و اطمینانی که به مردم می‌توانیم بدهیم این است که مردم به طور مستقیم در هیئت‌های اجرایی و نظارت حضور دارند اما با توجه به اینکه انتخابات روند طولانی اجرایی دارد این مانع از این نمی‌شود که علاوه بر مردم؛ تدابیر امنیتی، حفاظتی و ایمنی نداشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان با تأکید بر اینکه برای مردم باید اطمینان به وجود آید که در همه مراحل انتخابات نکات ایمنی، امنیتی و مراقبت‌های لازم مدنظر است، گفت: این منجر می‌شود آنچه که مردم اراده کرده‌ و در صندوق‌های رأی ریخته‌اند همان منعکس شود و زمام امور بر عهده کسانی قرار گیرد که مردم انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: آنچه که بر عهده ماست انجام دادن وظایف قانونی است که این وظایف همان وظایف شرعی نیز محسوب می‎شود و باید این وظایف را به نحوی انجام دهیم که سلب اعتماد از مردم نشود و این مهم در صورتی محقق می‌شود که در هر مقام و موقعیتی که هستیم بتوانیم با رفتار و وظایف قانونی اطمینان ایجاد کنیم.

کد خبر 211833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز