سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: خودرو S81 با مصرف بنزین کمتر از پراید سال آینده به بازار می‌آید.

این خودرو با بهره‌گیری از پلات‌فرمی که ارتقا یافته محصولات سایپا از جمله پراید ، طراحی و ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، نمونه اولیه این خودرو که هزینه طراحی آن حدود 150 میلیارد تومان بوده است، آماده شده و در سال آینده وارد بازار و به تدریج از آن سال جایگزین پراید خواهد شد. قرار است تیراژ 430 هزار دستگاهی پراید با ورود تندر90 و S81 تا سال 1390 به 150 هزار دستگاه برسد.

این خودرو در کلاس B قرار دارد و بدنه آن بر روی ترکیبی از پلات فرم‌های ارتقا یافته این شرکت از جمله پراید طراحی شده است. از طرفی موتور این خودرو هم توسط شرکت سایپا و با کمک مرکز تحقیقات موتور آلمان FEV در حال طراحی است.

نخستین نمونه موتور خودرو S81 که دارای برند سایپاست در ماه شهریور ساخته خواهد شد. حجم این موتور جدید ‌1.5 لیتر و دارای هشت سوپاپ با توانایی تولید قدرت‌85 اسب بخار است. پیش بینی شده که این موتور توانایی کسب استاندارد یورو 3 را داشته باشد و از ابتدای سال 87 به تولید انبوه برسد. گفته می‌شود که مصرف سوخت این خودرو 10 درصد کمتر از پراید است.

به غیر از این خودرو گروه سایپا براساس توافق با شرکت رنو در حال طراحی خودرویی در کلاس C (یک کلاس بزرگ‌تر از ال‌ـ90) بر روی پلات فرم ال -90 است که این خودرو بین 11 تا 12 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

کد خبر 21482

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز