همشهری آنلاین: مراسم افتتاح شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم کن با نمایش ˝گتسبی بزرگ و خبرهای گوناگون دیگر نظر اکثر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی را به خود جلب کردند.

مراسم افتتاح شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم کن با نمایش ˝گتسبی بزرگ˝، واکنش‌ها به فیلم ˝گذشته˝ ساخته جدید اصغر فرهادی پس از نمایش آن در فستیوال کن، انتشار کتابی درباره زندگی دوک الینگتون، آغاز اکران فیلم اکشن ˝سریع و خشن6˝ در بریتانیا و درگذشت مجری مشهور شبکه CBS در سن 82 سالگی، از جمله جالب توجه‌ترین رویدادها و اتفاقات هنری بودند که امروز (18می، 28ادیبهشت‌ماه) نظر اکثر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی را به خود جلب کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، فرانس‌پرس، رویترز، اسوشیتدپرس، هالیوودنیوز و یو.اس.ای‌تودی در مطالب مختلفی به تشریح چگونگی برگزاری مراسم افتتاحیه شصت‌وششمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم کن در هوایی به شدت بارانی با حضور بازیگران فیلم "گتسبی بزرگ" پرداخته بودند.

روزنامه گاردین در مطلبی تحلیلی به فیلم "گذشته" اصغر فرهادی پس از نمایش این فیلم در فستیوال کن پرداخته است. نویسنده این مطلب، فیلم "گذشته" را فیلم ابتکاری با مضمونی جذاب دانسته و در ادامه مطلب نوشته: فیلم "گذشته" به دنبال فیلم "جدایی نادر از سیمین"، یک درام قوی و کاملا هنرمندانه است که یک رابطه پیچیده را به تصویر کشیده است.

به عقیده نویسنده گاردین، این فیلم تا حدودی از مضمون فیلم قبلی فرهادی "جدایی نادر از سیمین" الهام گرفته که بر پایه مرگ عشق و همچنین ایده‌هایی درباره‌ زندگی خانوادگی و صمیمیت در جهان است که داشتن خانواده بحران‌زده در آن به یک امر عادی تبدیل شده است. این نویسنده همچنین نوشته: "گذشته" یک درام درخشان و پیچیده است که نقش‌آفرینی بازیگران آن بسیار قابل توجه است. این فیلم همچنین مجموعه‌ای به هم پیوسته از جزئیات دارد، با داستانی غیرقابل پیش‌بینی. البته ساختار روایی این فیلم از پیش تعیین نشده و دارای تعلیق زیاد است و در آن عناصر ملودرام و تراژیک به خوبی نشان داده شده‌اند.

ورایتی هم در مطلبی به فیلم "گذشته" اصغر فرهادی، پرداخته و با اشاره به اینکه؛ این فیلم هم مثل "جدایی نادر از سیمین"، یک ملودرام خانوادگی است که به شکلی بسیار حرفه‌ای به تصویر کشیده شده، نوشته: فرهادی در این فیلم با توجه فراوان به ظرایف داستان،‌ شخصیت‌ها، عملکرد و مضمون و با بازی‌های قدرتمند فیلمی با کلاس جهانی خلق کرده است.

نویسنده این مطلب همچنین نوشته: فیلم "گذشته" عنوانی کنجکاوانه برای فیلمی است که به آرامی برای مخاطب روایت می‌شود و در فیلمنامه "گذشته" هیچ فلاش‌بک و اتلاف وقتی دیده نمی‌شود و در عوض از طریق دیالوگ‌ها به واکاوی احساسات شخصیت‌های داستان پرداخته می‌شود.

لس‌آنجلس تایمز با انتشار عکسی از دوک الینگتون از انتشار کتابی درباره زندگی و آثار این نابغه موسیقی جاز موسیقدان شناخته شده آمریکایی خبر داده است.

این کتاب بیوگرافیک با عنوان "الینگتون قرن" را دیوید شف بر اساس مطالعات علمی گسترده دانشگاهی و همچنین زندگی‌نامه این هنرمند موسیقی سبک جاز به رشته تحریر درآورده است.

ددلاین نیوز یکی از تیترهای اصلی خود را به آغاز اکران ششمین قسمت تریلر اکشن جنایی "سریع و خشن" ساخته جاستین لین اختصاص داده است.

این فیلم که از روز گذشته در سینماهای بریتانیا و ایرلند روی پرده رفته با استقبال خوب تماشاگران روبرو شده و به عقیده نویسنده این مطلب این یک نشانه مثبت برای محصول جدید کمپانی یونیورسال است. همچنین نویسنده این مطلب نوشته همزمانی اکران سریع و خشن3 با درام "گتسبی بزرگ" در فروش این فیلم تاثیری نخواهد داشت.

هالیوودریپورتر هم از مرگ کن ونچوری، تحلیلگر گلف و مجری معروف برنامه‌های ورزشی شبکه CBS در 82 سالگی در کالیفرنیا خبر داده است.

ونچوری که خودش یکی از بهترین بازیکنان آماتور گلف بوده در سال 2002 میلادی پس از 35 سال کار در شبکه CBS بازنشسته شد. از دیژگی‌هایی که باعث محبوبیت ونچوری شده بود، حرف‌های اصولی و رک و پوست کنده او در زمینه تحلیل‌هایش بود.

کد خبر 214807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز