سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آمریکا در آستانه یک رسوایی مربوط به جاسوسی از رسانه‌ها قرار دارد. خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرده که دولت آمریکا اطلاعات مربوط به ارتباطات تلفنی شمار زیادی از خبرنگاران و دفاتر مختلف این خبرگزاری را ضبط کرده است.

ap

خبرگزاری آسوشیتدپرس دادگستری آمریکا را به جاسوسی از خبرنگاران این موسسه متهم کرده است.

به گزارش رادیو دولتی آلمان، گری پرویت، مدیر اجرایی خبرگزاری آسوشیتدپرس (۱۳ مه/۲۳ اردیبهشت) اعلام کرد که مقام‌های دادگستری آمریکا بیش از ۲۰ خط تلفنی مربوط به دفاتر این خبرگزاری در آمریکا را شنود و اطلاعات را جمع‌آوری کرده‌اند.

به گفته مدیر اجرایی خبرگزاری آسوشیتدپرس اطلاعات جمع‌آوری‌شده به یک بازه زمانی دو ماهه در اوایل سال ۲۰۱۲ مربوط می‌شود. این اطلاعات از دفاتر این خبرگزاری در نیویورک، واشنگتن و شهر هارتفورد در ایالت کانکتیکات جمع‌‌آوری شده است.

مسئولان این موسسه خبری می‌گویند چند روز پیش از طریق مقام‌های رسمی دولت آمریکا از این موضوع مطلع شده‌اند. به گفته آنها، دولت آمریکا مایل نیست درباره دلیل یا دلایل این عملیات خود توضیحی ارائه دهد.

آنطور که آسوشیتدپرس می‌گوید، عملیات شنود احتمالا در چارچوب تحقیقات قضایی درباره انتشار "غیرقانونی اطلاعاتی" از سوی این خبرگزاری در یک گزارش خبری بوده است. این گزارش در ماه مه ۲۰۱۲ و درباره یک توطئه تروریستی خنثی‌شده در یمن توسط آسوشیتدپرس تهیه و منتشر شد.

آسوشیتدپرس می‌گوید مقام‌های قضایی آمریکا تلفن‌های خصوصی پنج گزارشگر و یک سردبیر این موسسه را نیز شنود و ضبط کرده‌اند که در تهیه این گزارش شرکت داشتند.

وزارت دادگستری آمریکا هنوز به درخواست‌ها درباره موضع‌گیری در این باره پاسخ نداده است.

کد خبر 214261
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز