همشهری آنلاین: قانونگذاران آمریکایی در جلسه‌ای از دادستان این کشور درباره موضوع ضبط مخفیانه جزییات تماس‌های خبرگزاری آسوشیتد پرس سوال‌هایی را مطرح کردند؛ اما اریک هولدر، دادستان کل آمریکا به طور کامل هر گونه دخالت در این موضوع را رد کرد.

ap

چند روز قبل گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این که سال گذشته وزارت دادگستری آمریکا به طور مخفیانه فهرست تماس‌های تلفنی خبرگزاری آسوشیتدپرس را به دست آورده بود.

به گزارش یورونیوز رئیس کمیته ویژه مجلس نمایندگان که از حزب جمهوریخواه است از آقای هولدر پرسید که با توجه به نگرانی‌هایی که درباره گستره این تحقیقات ابراز شده است چرا وزارت دادگستری تصمیم گرفت که در مدت زمان دو ماه فهرست مکالمات تلفنی بیست نفر را در خبرگزاری آسوشیتد پرس زیر نظر بگیرد؟

دادستان کل آمریکا در پاسخ گفت: «این موضوع تحت نظارت معاون من صورت گرفته است و من از دلایلی که پشت چنین تصمیمی بوده است اطلاعی ندارم. چرا که اصلا در آن مشارکت نداشتم.»

در جریان این سوال و جواب‌ها برای لحظاتی جدال لفظی بین آقای هولدر و یکی از نمایندگان کنگره از حزب جمهوریخواه روی داد.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از موضوع زیر نظر داشتن مخفیانه تماس‌های آسوشیتد پرس در ماه آوریل و مه سال گذشته بی خبر بوده است.

زیر نظر داشتن تماس‌های این خبرگزاری بخشی از تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در ارتباط با درز خبر عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به رسانه ها از جمله به خبرگزاری آسوشیتد پرس بود.

مخالفان این اقدام وزارت دادگستری آمریکا می‌گویند که چنین اقداماتی بر خلاف اصول آزادی بیان است. مدیر عامل خبرگزاری آسوشیتد پرس هم از این اقدام دولت آمریکا به شدت انتقاد کرده است.

کد خبر 214521
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز