با وجود گذشت یک‌ماه از آغاز ثبت‌نام ودیعه‌گذارانی که اولویت آنها برای تشرف به حج تمتع امسال اعلام شد و فراخوان گروه دیگری از ودیعه‌گذاران، برای سومین بار گروه جدیدی بر تکمیل‌شدن ظرفیت کاروان‌های تمتع امسال فراخوانده شدند.

معاون سازمان حج و زیارت دیروز اولویت‌های جدید حج تمتع ۹۲ را برای ثبت‌نام فراخواند که بر این اساس دارندگان فیش‌های ثبت‌نامی تا اول دی سال۸۴ می‌توانند برای ثبت‌نام به کاروان‌های حج تمتع امسال مراجعه کنند. غلامرضا رضایی افزود:‌ از ۶۸هزار و ۱۱۰ ظرفیت حج تمتع امسال، بیش از ۵۸ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌‌اند و حدود ۱۰هزار ظرفیت خالی مانده است که به محض کامل شدن ظرفیت کاروان‌ها عملیات اجرایی شروع می‌شود. با توجه به افزایش قیمت دوبرابری هزینه‌های تمتع امسال نسبت به سال گذشته بسیاری از ودیعه‌گذاران از ثبت‌نام در کاروان خودداری کردند و چشم انتظار کاهش هزینه‌ها هستند.

البته بسیاری از ودیعه‌گذاران از استطاعت مالی خارج شده‌اند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس بانک مرکزی نسبت به افزایش دوبرابری تمتع انتقاداتی وارد می‌کنند. همچنین میزان سود سپرده‌های مردم نزد بانک‌ها مشخص نیست.در همین حال بانک ملی اعلام کرد که برای برگشت احتمالی وجوه مابه‌التفاوت استردادی اضافه بر قیمت تمام‌شده حج برای همه زائران تمتع 92حساب کوتاه‌مدت باز کرده است. پیش از این بانک ملی اعلام کرد سود 20درصد یا سالانه 200هزار تومان به سپرده‌های تمتع تعلق می‌گیرد که پس از 2روز آن را نقض کرد و گفته شد به ودیعه‌گذارانی که امسال عازم تمتع می‌شوند تنها 17درصد سود پرداخت می‌شود.

کد خبر 214781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز