شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

محمد شریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور که در حاشیه مراسم بزرگداشت روز فردوسی و پاسداشت ثبت جهانی ردیف‌های موسیقی ایرانی اعلام کرده است به برگزاری مراسم‌های دولتی در سازمان میراث فرهنگی ادامه می‌دهد و در برگزاری این مراسم‌ها به‌دنبال سیاهی‌لشکر نیست.

محمدشریف ملک زاده

 در پاسخ به این سؤال روزنامه همشهری که چه تلاش‌هایی برای دور نگاه‌داشتن سازمان میراث فرهنگی از سیاست‌بازی به‌دلیل حساسیت‌های موجود در موضوعات مربوط به میراث فرهنگی کشور و همچنین بخش گردشگری داشته است؟ گفت: برنامه‌هایی که الان داریم انجام می‌دهیم در راستای وظیفه سازمان میراث فرهنگی است.

وی افزود: در هفته میراث فرهنگی هستیم و شما ببینید کدام یک از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی سیاسی است. هیچ برنامه‌ای در سازمان میراث فرهنگی سیاسی نیست، بلکه در چارچوب وظیفه سازمان است.

ملک‌زاده همچنین برنامه‌های برگزار شده در سازمان میراث فرهنگی را از سوی بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: 90درصد برنامه‌های برگزار شده با همکاری بخش خصوصی و حوزه‌های هنری انجام شده است که باید در این بخش از وزارت ارشاد نیز تجلیل کرد. وی در پاسخ به این سؤال که چرا مراسم سالن 12هزار نفری بدون حضور تعداد زیادی از دعوت‌شدگان برگزار شده است، گفت: اگر می‌خواستیم سیاهی‌لشکر دعوت کنیم سازمان صنایع‌دستی 10هزار نفر نیرو دارد که 2هزار تن از آنها در تهران هستند ولی امروز تنها از صاحبان اندیشه دعوت کرده‌ایم.

کد خبر 214618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز