همشهری آنلاین: علی اکبر ولایتی و غلامعلی حداد عادل دو عضو ائتلاف پیشرفت، به اعلام نگاه خود درباره ورود سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی به عرصه رقابت‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداختند.

به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه 22 اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران گفت: فلسفه ائتلاف پیشرفت این بود که می‌خواستیم از تعدد و تکثر نامزدها در میان اصولگرایان جلوگیری شود؛ و بر این اساس از اینکه یک نفر از ائتلاف بیرون بیاید سازوکارهایی تشکیل دادیم که یکی از آنها نظرسنجی بوده و هست.

حداد عادل افزود:‌ ما از اول هم گفتیم در ائتلاف به روی کسی بسته نیست، در حال حاضر با ورود جلیلی باید منتظر بمانیم تا معلوم شود که آیا وی جهشی در میزان آراء دارد یا خیر. اگر رأی جلیلی بالا برود واقعیتی است که ما 3 نفر نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

بر طبق گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت نیز شنبه 21 اردیبهشت ماه در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با بیان اینکه «‌ائتلاف پیشرفت دچار رقابت‌های داخلی نشده است و تابع تصمیم جامعتین خواهد بود»، اعلام کرد که در صورت حمایت جامعتین از سعید جلیلی، ائتلاف پیشرفت از وی حمایت خواهد کرد.

ولایتی گفت: نظرسنجی فقط یک معیار در ائتلاف پیشرفت است ولی همه معیارها را شامل نمی‌شود. همه افراد ائتلاف پیشرفت در انتخابات ثبت‌نام کردیم و تبلیغات خواهیم کرد تا مردم مواضع ما را ببینند و در نهایت ما تابع نظر جامعتین هستیم؛ البته جامعتین به نظرسنجی‌ هم توجه می‌کند.

وی با بیان اینکه «اگر تصمیم جامعتین این باشد که من کنار بروم، حتماً این کار را انجام می‌دهم»، اظهار کرد: درهای ائتلاف پیشرفت باز است. ما نمی‌دانستیم که جلیلی برای انتخابات ثبت‌نام می‌کند. اگر جامعتین از جلیلی حمایت کرد، ما هم از جلیلی حمایت می‌کنیم.

کد خبر 213813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز