یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: مصرف‌کنندگان، بستنی‌های بهداشتی که دارای مشخصاتی با عنوان پروانه ساخت وزارت بهداشت، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، سری ساخت و ظاهری مناسب هستند، استفاده کنند.

اگر بستنی سنتی می‌خورید، بخوانید

مهندس نعمت‌الله معروفی افزود: بستنی سرشار از مواد معدنی کلسیم، فسفر و حاوی ویتامین‌های E ،D ،A و K است.

وی بیان کرد: ماده اصلی تشکیل دهنده بستنی شیر است و در صورتی که شیر پاستوریزه و بهداشتی نباشد، می‌تواند ناقل بیماری‌هایی مثل تب‌مالت شود.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان کرد: زرده تخم‌مرغ که از مواد تشکیل‌دهنده بستنی است به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع آلوده‌کننده بستنی می‌باشد که می‌تواند انتقال سالمونلا را به شدت افزایش دهد و در مدت 12 تا 72 ساعت بعد از مصرف، علائمی مانند تب، دل پیچه، اسهال به‌وجود آورد.

معروفی ادامه داد: هر چند افراد ممکن است بعد از چند روز حتی بدون درمان بهبود یابند اما کودکان، سالمندان، زنان باردار و به‌طور کلی کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، باید تحت درمان قرار گیرند.

وی گفت: بستنی‌های سنتی اغلب به‌دلیل نگهداری نامناسب شیر و عدم بررسی دقیق تخم‌مرغ به کار رفته در آن غیر بهداشتی هستند و توصیه می‌شود این‌گونه بستنی‌ها را از مکان‌هایی که دارای مجوز هستند و در محل کارگاه تولید، خریداری کنند.

منبع: salamatnews.com

کد خبر 213763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز