شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان اعلام کردند اثر دل‌شکستگی در عصر دیجیتال برروی افراد شدید‌تر است زیرا تاریخچه روابط انسان‌ها در عکسها و پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ردوبدل می‌شوند، باقی می‌ماند.

قلب

براساس گزارش تلگراف، در گذشته بسیاری از روابط عاطفی با پاره کردن عکسها و سوزاندن نامه‌ها برای همیشه به پایان می‌رسیدند،‌اما امروزه پاک‌کردن تصاویر و پیام‌ها برروی شبکه‌های اجتماعی کار چندان ساده‌ای نیست،‌به ویژه اگر توسط فردی به جز خود شخص برروی شبکه پست شده‌باشد.

فراگیری محتوای ذخیره‌شده برروی رایانه‌ها،‌تبلت‌ها و گوشی‌های موبایل طی فرایند جدایی عاطفی دو نفر از یکدیگر می‌تواند دردسرساز باشد زیرا نشانه‌ها و خاطرات یک رابطه عاطفی برای همیشه در جایی به ثبت رسیده‌اند. روانشناسان دانشگاه کالیفرنیا سانتا کروز با مصاحبه با 24 نفر در رده سنی 19 تا 34 ساله درباره نحوه کنار آمدنشان را شکست عاطفی به این نتیجه دست پیدا کردند.

آنها دریافتند افراد در تلاش برای جستجوی کوچکترین خاطره‌ای از رابطه خود به صورت آنلاین دچار مشکلاتی می‌شوند، برخی تصمیم می‌گیرند همه‌چیز را در فضای آنلاین حفظ کنند اما برخی دیگر تصمیم می‌گیرند همه‌چیز را از فضای اینترنت جمع‌آوری کنند. نیمی از داوطلبان تمامی نشانه‌هایی که از گذشته داشتند را از روی وسایل دیجیتال خود پاک کرده‌بودند و هشت نفر از آنها این خاطرات را حفظ کرده‌بودند و چهار نفر از آنها نیز بخشهایی از خاطرات را از بین برده‌بودند.

نتایج مصاحبه‌ها نشان داد دلشکستگی افرادی که تمامی خاطرات خود را حفظ کرده‌بودند مدت طولانی‌تری برای التیام یافتن نیاز داشت و افرادی که همه‌چیز را پاک کرده‌بودند عموما از کرده خود پشیمان بودند. اما افرادی که بخشهایی از گذشته رابطه خود را حفظ کرده بودند نسبت به دو گروه دیگر بهتر با شکست عاطفی خود کنار آمده بودند.

کد خبر 213611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز