هشهری آنلاین: نامزد احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: من حدس می‌زنم آقای مشایی رد صلاحیت شود و همچنین احتمال می‎دهم که بعد از این رد صلاحیت آقای احمدی‌نژاد واکنش نشان دهد اما جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد غلامعلی حداد عادل در جمع مردم شهرکرد اظهار کرد: پس از گذشت 34 سال از عمر انقلاب اسلامی به خوبی ثابت شده است که این انقلاب یک انقلاب موفق بوده و هیچ قدرتی نمی‎تواند مانع رشد و تداوم آن شود.

وی استمرار مقتدرانه انقلاب اسلامی را مهمترین پیام آن به کشورهای جهان دانست و افزود: تداوم و موفقیت انقلاب اسلامی از آن یک الگوی والا برای کشورهای منطقه و جهان ساخته و همین امر موجب هراس و نگرانی بیش از پیش دشمن شده است.

حداد عادل با اشاره به ترفندها و توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام، گفت: راه‌اندازی جنگ تحمیلی علیه کشور، کودتاها و نزاع‌های قومی و مذهبی از جمله این ترفندها بوده که هیچ‌یک نتوانست آسیبی به کشور بزند.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: فشارهای اخیر دشمن که به بهانه دست‌یابی به انرژی اتمی و تحت عنوان تحریم بر کشور تحمیل شده آخرین ترفند و حربه دشمن برای ضربه زدن به نظام است که باید تا می‎توان در این حوزه هوشیار باشیم.

حداد عادل با بیان اینکه دشمن قصد دارد بحران اقتصادی کشور را به بحران سیاسی تبدیل کند، تصریح کرد: دشمن سعی دارد با تحمیل تحریم‌های اقتصادی و نابه‌سامان کردن وضعیت معیشتی مردم، آن‌ها را نسبت به نظام دلسرد کند و بین آن‌ها و نظام فاصله بیندازد.

وی با اشاره به کودتای 28 مرداد 32، نقش ولایت فقیه در رهبری و تدبیر امور را بسیار مهم و اساسی برشمرد و اظهار کرد: در صحنه سیاسی 28 مرداد 32 به دلیل اینکه ولایت فقیه وجود نداشت نهضت ملی شدن صنعت نفت ناکام ماند این در حالی است که در جریان انقلاب اسلامی رکن ولی‎‌فقیه منجر به پیروزی و تداوم انقلاب شد.

نامزد احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نامگذاری سال با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری این نامگذاری را با توجه به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی دشمن مطرح کردند و بر ما واجب است تا برای تحقق این دو مقوله تمام تلاش خود را به کار گیریم.

حداد عادل عرصه انتخابات را بارزترین میدان ظهور و بروز حماسه سیاسی دانست و گفت: حضور باشکوه و حماسی مردم و انتخاب فرد اصلح از مهمترین نکاتی است که باید در این عرصه نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که انتخابات پیش‎رو باعث عزت و آبروی نظام از حیث مردم‌سالاری دینی شود.

حداد عادل در ادامه به چگونگی شکل‌گیری جریان اصولگرایی در کشور اشاره و اظهار کرد: اصولگرایی بعد از دوم خرداد 76 و شکل‌گیری جریان اصلاحات به وجود آمد و مقام معظم رهبری در مجلس ششم نه ویژگی برای این طیف برشمردند که همه اصولگرایان در هر حزب و جناحی به آن التزام عملی دارند.

نامزد احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت حفظ وحدت اصولگرایان تاکید کرد و افزود: ما نگران این هستیم که جریان اصلاحات دوباره بر کشور حاکم شود و در همین راستا تلاش می‌کنیم تا با مکانیسم‌های منطقی و کارشناسی ائتلاف خود را به نتیجه برسانیم.

حداد عادل با بیان اینکه هر سه نفر ائتلاف 1+2 در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند، تصریح کرد: بعد از تایید صلاحیت‌ها، ارزیابی وضع موجود و احصای میزان اقبال مردم به هر یک از کاندیداهای اصولگرا از طریق نظرسنجی‌ها‌ی مطمئن، کاندیدای نهایی اعلام را می‌کنیم.

وی در رابطه با ورود هاشمی رفسنجانی و مشایی در انتخابات گفت: احتمال نامزد شدن آقای هاشمی رفسنجانی و تایید صلاحیت آقای مشایی قوی نیست.

حداد عادل افزود: من حدس می‌زنم آقای مشایی رد صلاحیت شود و همچنین احتمال می‎دهم که بعد از این رد صلاحیت آقای احمدی‌نژاد واکنش نشان دهد اما جای نگرانی ندارد.

نامزد احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با چگونگی استراتژی اصولگرایان در برابر اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: من توصیه می‌کنم اصولگرایان این بار کسی را انتخاب کنند که از انتخاب آن پشیمان نشوند.

کد خبر 213419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز