همشهری آنلاین: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمعه 20 اردیبهشت ماه با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرد.

به گزارش مهر، محسن رضایی از جمله داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است که از مدت‌ها قبل به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی سال 92 مطرح بود. محسن رضایی شعار «دولت فراگیر؛ جامعه امید» را برای فعالیت‌های انتخاباتی خود انتخاب کرده است.

رضایی که به صورت مستقل وارد رقابت‌های انتخاباتی شده است این بار نیز مانند انتخابات سال ۸۸، رنگ آبی فیروزه‌ای را برای تبلیغات انتخاباتی خود برگزیده است.

رضایی متولد ۱۳۳۳ از مسجد سلبمان است که در رشته مهندسی مکانیک وارد دانشگاه علم و صنعت شده اما به دلیل فعالیت‌های سیاسی تحصیل را رها کرد. پس از پایان جنگ ایران و عراق، محسن رضایی تحصیلات مهندسی خود را نیمه کاره گذاشت و در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در دانشگاه تهران به ادامه تحصیل پرداخت و پس از طی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد توانست در سال ۷۹ دکترای خود را از دانشگاه تهران دریافت کند.

محسن رضایی در ابتدای پیروزی انقلاب از افراد پایه‌گذار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود و پس از آن وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و به مدت 16 سال (۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶) فرماندهی این نهاد را بر عهده داشت. رضایی هم‌ اکنون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

کد خبر 213433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز