همشهری آنلاین: با افزایش بمب گذاری‌های مرگبار در روزهای اخیر و در آستانه برگزاری انتخابات مجلس ملی در پاکستان، شبه نظامیان طرفدار طالبان تهدید کرده‌اند که در روند برگزاری این انتخابات اختلال ایجاد می‌کنند.

طالبان

به گزارش شبکه پرس تی وی، شبه نظامیان طرفدار طالبان روز پنج شنبه (۱۹ اردیبهشت) با انتشار بیانیه‌ای خواستار گسترش بمب گذاری‌ها و حملات در چندین منطقه پاکستان به منظور زیر سوال بردن روند برگزاری انتخابات عمومی شدند.

انتخابات مجلس ملی پاکستان در تاریخ یازدهم می برگزار می‌شود. همچنین انتخابات برای ۵۷۷ کرسی پارلمان چهار ایالت پاکستان نیز در همین روز برگزار خواهد شد.

به گزارش روز پنج شنبه خبرگزاری رویترز، شبه نظامیان در این بیانیه خواستار اختلال در «سیستم کفار» در پاکستان شده‌اند.

در تاریخ هفتم می در حملات بمب‌ گذاری جداگانه که سه نامزد از احزاب مختلف شرکت کننده در انتخابات ملی پاکستان را هدف قرار داده بود، حدود ۲۰ پاکستانی در شمال غرب این کشور کشته شده‌اند.

در انفجاری دیگر در اولین ساعات روز پنج شنبه که در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان روی داد، ۱۸ نفر از جمله تعدادی زن و کودک زخمی شدند. این انفجار نزدیک دفتر کمپین سیاسی منطقه محمود آباد شهر کراچی روی داد.

شمار تلفات حملات اخیر شبه نظامیان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی به بیش از یکصد نفر رسیده است.

همچنین در خیبر پختونخوا، خودروی حامل ظهیر شاه رهبر محلی حزب مردم پاکستان، با یک بمب کنار جاده‌ای در روستای باباگام در منطقه دیر سفلی، برخورد کرد. این انفجار منجر به کشته شدن ظهیر شاه، دو محافظ و دو نفر از طرفدارانش شد. احسان الله احسان سخنگوی طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

مجلس ملی پاکستان در مجموع ۳۴۲ عضو دارد که ۲۷۲ تن از آنان با رای عمومی انتخاب می شوند. آخرین دور انتخابات مجلس ملی پاکستان در فوریه ۲۰۰۸ برگزار شده بود.

کد خبر 213389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز