کریم اعظمی: خسرو حیدری، مدافع- هافبک ملی‌پوش استقلال در اکثر بازی‌های تیمش در این فصل حضور داشت.

او بازیکن مورد علاقه امیر قلعه‌نویی است و سرمربی آبی‌پوشان همیشه اعتقاد خاصی به بازی‌اش دارد. خسرو در بازی‌های این فصل هم به‌عنوان دفاع راست و هم به‌عنوان هافبک برای استقلال بازی کرد و خودش معتقد است که فصل خوبی را پشت سر گذاشته است. حیدری استقلال را شایسته قهرمانی در لیگ برتر می‌داند هر چند معتقد است این تیم برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا باید تقویت شود. خسرو که معمولا خیلی کم مصاحبه می‌کند پس از مدت‌ها سکوت خود را شکسته و به سؤالات خبرنگار ما پاسخ داده است. او در مورد شرایط استقلال، وضعیت خودش درفصل آینده، بازی‌های تیم ملی و مسائل مختلف دیگر حرف زده و تاکید کرده است که اگر پیشنهاد خوب خارجی داشته باشد بیشتر به آن فکر خواهد کرد.

  • خیلی‌ها معتقدند استقلال امسال بازی‌های زیبایی را به نمایش نگذاشت. نظر تو چیست؟

بستگی دارد که بازی زیبا را از چه دریچه‌ای نگاه کنید. ما در یکسری از بازی‌ها واقعا خوب بودیم و فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتیم اما نتیجه نگرفتیم مثل بازی با سپاهان. در بعضی بازی‌ها نیز پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدیم که این هم می‌تواند طبیعی باشد. با این حال ما از همان اول نشان دادیم که قهرمانی می‌خواهیم و دست به‌دست هم دادیم تا به این عنوان برسیم. به هر حال در مقاطعی از فصل هم پیش می‌آید که دچار لغزش می‌شویم ولی ما در مجموع نوسان کمی داشتیم.

  • در مرحله بعدی لیگ قهرمانان با الشباب بازی دارید، فکر می‌کنی این تیم پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد؟

قهرمانی در آسیا راحت نیست و اگر به مراحل بالاتر برویم باید با تیم‌های شرقی روبه‌رو شویم. استقلال باید برای موفقیت در آسیا از این قوی‌تر باشد و نمی‌توان با یک تیم معمولی به قهرمانی رسید البته من معتقدم اگر از این گروه صعود کنیم و بازی اول حذفی را هم ببریم، می‌توانیم تا مراحل پایانی بالا برویم.

  • خیلی‌ها معتقدند استقلال برای موفقیت در آسیا نباید کادر فنی‌اش را تغییر دهد. این در حالی است که قلعه‌نویی ساز جدایی کوک‌کرده، نظر تو چیست؟

من اطلاعی از ماندن یا جدایی قلعه‌نویی ندارم. کار من در مجموع این است که تمرین کنم و در بازی‌های لیگ به میدان بروم. با این حال قبول دارم ثبات در هر تیمی خوب است، مطمئنا باشگاه هم دوست دارد که قلعه‌نویی بماند.

  • آیا فصل بعد تو را باز هم با پیراهن استقلال می‌بینیم؟

من پارسال از یک تیم ترکیه‌ای پیشنهاد خوبی داشتم هر چند که مبلغ مالی‌اش زیاد نبود. آن تیم جزو تیم‌های بالانشین لیگ ترکیه نبود ولی من می‌توانستم به آنجا بروم و جا برای پیشرفت وجود داشت تا به تیم‌های بهتری بروم. البته قلعه‌نویی به استقلال برگشته بود و فتح‌الله‌زاده هم با من صحبت کرد و گفت که روی تو حساب بازکرده‌ایم و باید بمانی. آن زمان گفتم که امیدوارم از نرفتن به ترکیه پشیمان نشوم ولی اگر امسال پیشنهاد خوب داشته باشم بیشتر فکر خواهم کرد.

  • ولی بعد از آن مصاحبه که گفتی می‌خواهی به ترکیه بروی، بلافاصله یک روز بعد، قراردادت را تمدید کردی و البته متهم به بازارگرمی شدی؟

اگر دنبال بازارگرمی بودم دو هفته پیش از آن می‌گفتم که پیشنهاد دارم و می‌خواهم بروم. من به مسئولان استقلال گفته بودم که نمی‌مانم ولی نمی‌خواستم این موضوع را رسانه‌ای کنم. من فقط یک روز قبل از اینکه به مسافرت بروم مصاحبه کردم چون می‌خواستم تکلیفم را روشن کنم. با این حال از من خواستند که در استقلال بمانم و در نهایت به ترکیه نرفتم.

  • با تیمی مذاکره کرده‌ای؟

خیر مذاکره‌ای نکرده‌ام. اگر پیشنهاد داشته باشم می‌گویم و مثل بعضی از بازیکنان نیستم که از پیشنهادهای غیرواقعی صحبت کنم. وقتی یک بازیکن حرف از یک پیشنهاد می‌زند یعنی اینکه باید دعوتنامه‌ای به‌دست او رسیده باشد ولی متأسفانه بعضی‌ها از پیشنهادهای غیرواقعی حرف می‌زنند که این درست نیست. من هم اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم روی آن فکر خواهم کرد.

  • از عملکردت در این فصل راضی هستی؟

عملکردم خوب بود و از همان ابتدا توانستم بازی کنم. من فقط در دو، سه بازی غایب بودم.

  • فکر می‌کنی بهترین بازیکنان استقلال در این فصل چه کسانی بودند؟

وقتی یک تیمی صدرنشین است و شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود یعنی اینکه اکثر بازیکنان آن تیم خوب کار کرده‌اند.

  • در چند بازی اخیر با سپاهان چندبار با محمدرضا خلعتبری درگیر شدی. می‌گویند مدتی است که با این بازیکن مشکل داری، درست است؟

خیر، این درگیری‌ها فوتبالی است و فقط در زمین مسابقه رخ می‌دهد.

  • کمی هم در مورد وضعیت تیم ملی صحبت کنیم. امیدواری و جو چندان مثبتی برای صعود ایران به جام‌جهانی وجود ندارد، در این مورد چه نظری داری؟

در فوتبال چیزی مشخص نیست و اگر ما قطر را ببریم همه‌‌چیز عوض شده و همه از صعود حرف می‌زنند، درست مثل نخستین بازی که ازبکستان را بردیم. متأسفانه ما ایرانی‌ها خیلی زود امیدوار می‌شویم و خیلی زود ناامید که این خیلی خوب نیست. در بازی دوم مقابل قطر مساوی کردیم که همه گفتند کار ما سخت شد، در بازی بعدی به لبنان باختیم که همه گفتند به جام جهانی نمی‌رویم. کره‌جنوبی را بردیم و همه گفتند به جام‌جهانی می‌رویم و بعد به ازبکستان باختیم که همه گفتند دیگر به جام جهانی نمی‌رویم. به‌نظر من هیچ‌چیز مشخص نیست. 9 امتیاز در پیش داریم. ما اگر قطر را ببریم شانس صعودمان بیشتر می‌شود.

  • در مورد مصدومیت دژاگه چه صحبتی داری؟

من از این اتفاق خیلی ناراحتم چون واقعا با او هماهنگ شده بودم و او در فوتبال من تأثیرگذار بود. اینکه اشکان در این مدت برای تیم ملی مؤثر بازی کرد یک بحث جداست ولی من خیلی ناراحت شدم که او مصدوم شد چون در کنار او می‌توانستم بهترین عملکرد را داشته باشم. امیدوارم دژاگه خیلی زود خوب شود و شرایط بازی را به‌دست آورد.

  • همه می‌دانند دژاگه بهترین بازیکن تیم ملی است ولی وقتی این حرف زده می‌شود بعضی از بازیکنان تیم ملی ناراحت می‌شوند. تو چه نظری داری، فکر می‌کنی بهتر از اشکان داریم؟

شک نکنید که دژاگه بهترین بازیکن تیم ملی و بهترین بازیکن فوتبال ایران است. او حتی بهترین بازیکن فولام است که دیدید چگونه در این تیم بازی می‌کرد. اشکان از زمانی که به تیم ملی آمد یا گل زد یا پاس گل داده و تردیدی نیست که بهترین بازیکن ایران است.

  • خیلی‌ها معتقدند تو باید در اروپا بازی می‌کردی. آیا از اینکه به اروپا نرفتی افسوس نمی‌خوری؟

من از اینکه تیم ملی به جام‌جهانی2010 نرفت خیلی ناراحت شدم و آن زمان در اوج فوتبالم بودم. اگر به جام جهانی می‌رفتیم مطمئنا به اروپا می‌رفتم ولی وقتی یک تیم به جام جهانی نمی‌رود شرایط فرق می‌کند و بازیکن باید خوش‌شانس باشد که از طریق استعدادیاب‌ها به فوتبال اروپا برود. من از نرفتن ایران به جام جهانی ضربه خوردم.

  • هنوز به اروپا فکر می‌کنی؟

اگر تیم ملی به جام جهانی برود دور از دسترس نیست ولی باید واقع‌بین باشم چون شانس من خیلی کم است. با این حال افسوس می‌خورم که در اروپا بازی نکردم و خیلی‌ها این حرف را به من زدند. من به توانایی‌های خودم اطمینان داشتم و اگر به جام‌جهانی می‌رفتیم، قطعا به یک تیم اروپایی می‌رفتم و حقم را می‌گرفتم. البته اگر الان بخواهم به این چیزها فکر کنم نمی‌توانم فوتبال بازی کنم. من الان هم خیلی انگیزه دارم و امیدوارم با استقلال به قهرمانی آسیا برسم. خیلی وقت است که یک تیم ایرانی قهرمان آسیا نشده ولی ما می‌خواهیم این افتخار را به‌دست آوریم.

کد خبر 213183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز