همشهری آنلاین: فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه می‌گوید، حملات هوایی اخیر اسرائیل به سوریه ثابت کرد که تروریست‌های حاضر در این کشور با رژیم اسرائیل، انگلیس، امریکا و بعضی از متحدان غرب و منطقه‌ای آنها ارتباط دارند.

القاعده

به گزارش پرس تی وی، سوریه روز یک شنبه اعلام کرد که در پی وارد آوردن خسارات سنگین به گروه‌های وابسته به القاعده، رژیم اسرائیل یک مرکز تحقیقاتی را در حومه دمشق هدف قرار داد. بر اساس گزارش‌رسانه‌های سوری، موشک‌های اسرائیلی مرکز تحقیقاتی جمرایا را هدف قرار دادند.

حمله به مرکز تحقیقی جمرایا دومین حمله رژیم اسرائیل به سوریه طی چند روز گذشته محسوب می‌شود.

المقداد در گفت‌وگو با شبکه تلوزیونی المنار تی‌وی گفت، این اقدام تجاوز کارانه نشان داد که رژیم اسرائیل با تروریست‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روابط نزدیکی دارد.

وی افزود: «این حمله همچنین روشن ساخت که اسرائیل، امریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی و دیگر کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، به القاعده نزدیک هستند.»

کشورهای زیادی از جمله ایران و مصر حمله تجاوزکارانه رژیم اسرائیل به سوریه را محکوم کرده‌اند و همچنین سازمان ملل، اتحادیه عرب، روسیه و چین نیز نگرانی خود را در مورد حملات هوایی تل آویو ابراز داشته‌اند.

با وجود این، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در اقدامی تقلید آمیز از مقامات امریکا، ادعا کرد که حملات اسرائیل دفاع از خود بوده و به همین دلیل قانونی است.

کد خبر 213126
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز