همشهری آنلاین: با افزایش درگیری‌های داخلی بین گروه‌های مسلح در سوریه، شبه نظامیان تحت حمایت خارج در این کشور با اعضای گروه وابسته به القاعده در حلب درگیر شدند.

القاعده


این درگیری‌ها روز شنبه (۲۲ تیر، ۱۳ جولای) در حالی به وقوع پیوست که شبه نظامیان گروه وابسته به القاعده با اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در شهر حلب وارد درگیری شدند.

علت این درگیری، اختلاف بر سر کنترل یک ایست امنیتی بود که پیشتر از سوی شبه نظامیان القاعده برای محاصره منطقه بوستان القصر مورد استفاده قرار ‌گرفته بود.

شبه نظامیان القاعده هفته گذشته این ایست امنیتی را تصرف کرده و برای چند روز آن را بستند و بدین ترتیب مانع ورود تجهیزات به شهر شدند. این محاصره مردم محلی را خشمگین کرد و تظاهراتی را علیه شبه نظامیان تحت حمایت خارج در پی داشت.

بر پایه این گزارش، درگیری‌های مشابهی بین دو گروه در نزدیکی گذرگاه باب الهوا در مرز ترکیه به وقوع پیوست.

گزارشی از تلفات احتمالی این درگیری‌ها منتشر نشده است.

شبه نظامیان القاعده روز پنج شنبه بعد از دیدار با یکی از فرماندهان ارشد ارتش به اصطلاح آزاد سوریه برای گفت‌وگو در مورد طرح‌های نبرد در شهر لاذقیه، وی را کشتند. نام این فرمانده کمال حمامی ملقب به ابو باسل الاذقانی بود.

درگیری و اصطکاک طی ماه‌های گذشته بین شبه نظامیان دچار اختلاف در سوریه شدت گرفته است.

ده‌ها شبه نظامی ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) در درگیری بین چندین گروه تکفیری در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه کشته شدند.

شبه نظامی گری تحت حمایت خارج در سوریه از مارس ۲۰۱۱ تاکنون جان بسیاری از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی و ارتش را گرفته است.

قدرت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آنها شامل رژیم اسرائیل، ترکیه، عربستان سعودی و قطر حامی گروه‌های شبه نظامی از جمله تروریست‌های القاعده هستند. هدف آنها بی ثبات سازی سوریه و سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور است.

کد خبر 223029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز